Ana Consulea Zexe Braserie

Gustul suav al prăjiturilor pregătite de mamele și bunicile noastre ne însoțește peste tot în amintiri mai mult sau mai puțin recente. Timpul a trecut, iar pentru noii adulți care nu mai au timp de prăjiturit, Zexe Braserie și, mai recent, Zelato, sunt două alternative excelente. De ce? Pentru că proprietara celor două branduri, Ana Consulea, prăjiturește și nu se mai oprește! 

 

Ana Consulea este chef cofetar, dar și o tânără antreprenoare îndrăgostită iremediabil și irecuperabil de munca și de viața sa. Principala sa motivație este „înfrumusețarea drumului pe care îl are de parcurs în vederea atingerii scopurilor sale”.

 

Începuturile sale de cofetar

Încă de mică a lucrat cu drag în domeniul HoReCa, în restaurantele părinților unde a schimbat mai multe joburi. A fost om la vase, dar și ospătar câștigându-și cu trudă primii bani. Când s-a făcut mare a dorit să deschidă propria afacere deoarece a simțit o oportunitate.

Restaurantele părinților găzduiau evenimente, iar acest context i-a dat o ideea unei firme de aranjamente florale. În timp și-a dat seama că nu este tocmai ce își dorea și nu se vedea făcând asta tot restul vieții.

Îndrumată de tatăl său și-a căutat pasiunea și a descoperit că era atrasă de cofetărie. A decis să ia lucrurile în serios și să se înscrie la Școala de cofetărie din Montbeliard, Franța, țara chef-ilor.

A fost un an intens, în care a învățat nu doar tehnicile de cofetar, dar și elemente precum rigurozitate, disciplină, respect pentru calitate. Tot aici, a avut surpriza să constate că francezii încep orice meserie de mici, indiferent că vorbim despre cofetărie, artă sau sport de performanță. La doar 20 ani, ea era cea mai în vârstă dintre toți.

 

Ana Consulea și pașii bine calculați spre o carieră de succes

Tot parcursul său demonstrează că îi place să construiască, să se agite și să se consume pentru a crea. Deschide afaceri pentru a face ceea ce simte că trebuie să facă si face doar lucruri în care crede. Trendurile nu o influențează și acest lucru îi oferă avantajul originalității.

Consideră că a crescut în interiorul unui business care a schimbat fața gastronomiei românești, ceea ce și-a pus amprenta în dezvoltarea caracterului și viziunii proprii.

Totuși, lucrurile nu au fost atât de clare de la început. Odată întoarsă din Franța s-a hotărât să aplice ce învățase acolo adaptând la nivel local. Adaptarea este un cuvânt cheie extrem de important, ținând cont de faptul că românii nu au aceleași obiceiuri culinare precum francezii.

Primul pas a fost să deschidă laboratorul de cofetărie care pregătea produse doar pentru restaurantele Zexe ale familiei. Publicul a ajuns astfel să guste ceva nou, inedit și a reacționat pozitiv.

În timp laboratorul a ajuns să aibă din ce în ce mai mulți clienți, astfel că în 2016 a simțit că este momentul să își vadă visul cu ochii: a deschis propria cofetărie-braserie numită Zexe Braserie.  Toate prăjiturile pe care le crea au ajuns acum sub același acoperiș. A fost momentul ideal pentru a pune în practică toate ideile pe care le avea și să construiască o comunitate.

 

Zexe Braserie – o comunitate frumoasă

Ana Consulea a reușit să creeze o comunitate frumoasă în jurul deserturilor sale, dar și în jurul poveștii sale, a spiritului locului. Pandemia a fost un moment excelent pentru a se demonstra atașamentul clienților pentru brandul Zexe Braserie.

Un exemplu emoționant este că printre clienții online a fost și o persoană care de Paști a comandat 50 de cozonaci, doar pentru a-i încuraja să rămână pe poziții chiar și în aceste vremuri grele.

Atunci când s-a putut redeschide terasa, Ana a găsit o modalitate inedită de a se reconecta cu clienții, chiar la o înghețată pe trotuar, în fața Braseriei.

A fost o atmosferă minunată, care ne-a reamintit motivul pentru care facem acest lucru: interacțiunea cu oamenii.

Deși 2020 a fost un an dificil, Ana Consulea a avut curajul să lanseze prima sa gelaterie, Zelato – în varianta online, dar și fizic – „cea mai cool și veselă tonetă de înghețată din parcul Herăstrău”. Și-a îndeplinit un al doilea vis, fiind de mult timp îndrăgostită de ideea de gelaterie.

Ana Consulea Zelato

În doar 3 luni de la lansare, Ana a observat cum crește o nouă comunitate în jurul gelateriei. Cei mici adoră înghețata, iar cei mari sunt încântați de deserturile sănătoase și de calitate. Părinții se bucură să guste noile sortimente de înghețată, iar puștii se împrietenesc cu Păsăroiul, mascota tonetei.

 

Deserturi pentru toți și toate gusturile

Deserturile sunt atât de variate că oamenilor le este greu să aleagă. Produsele bestsellers sunt Le Petit Antoine sau Medovik – prăjitură rusească formată din 6 blaturi din miere și cremă de caramel și smântână.

Zelato le oferă doritorilor o combinatie de gelato și înghețată clasică, adică o variantă de înghețată românească cu puțin zahăr. Printre sortimente veți regăsi cele mai neobișnuite combinații, de la măr și biscuit, orez cu lapte și dulceață de vișine sau chiar înghețată cu colivă.  Surprinzător, clienții preferă chiar gustul de colivă în combinație cu rom și înghețată!

La copii se vinde cel mai bine înghețata de cătină datorită gustului ușor acrișor. Zelato mai vine cu un produs vedetă: Panet – o brioșă cu lapte caldă și crocantă la exterior și rece la interior. Înăuntru are un miez de înghețată.

Ana Consulea avea în minte acest produs de când a descoperit în Spania înghețata fierbinte. Acest produs a fost introdus în premieră în România, iar aparatul cu care prepară Panetul a fost adus special din Spania.

 

Viitorul sună… dulce

Ana Consulea încearcă să nu își mai facă planuri, ci doar să își ofere direcții de dezvoltare. Ultimele luni din acest an i-au dovedit că planurile de pe hârtie nu se potrivesc cu realitatea.

De aceea, se ocupă mai atent de lucrurile care îi apar în cale decât să fie obsedată de deadline, target, cifre. Tot ce știe este că următorii 1-2 ani se va concentra integral să dezvolte Zelato.

Deși nu are un motto anume, îi place să stabilească motivele pe baza cărora ia decizii și încearcă să nu împartă lucrurile în bine și rău. Pe termen lung ar vrea să își poată gestiona afacerea din orice alt colț al lumii.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Tu ce părere ai?
Lasă un comentariu!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *