A fost o vară ciudată. Mulți dintre noi am lucrat de acasă, ne-am bucurat cu măsură de concedii, am privit evenimentele cu îngrijorare sau scepticism. Au curs tone de URL-uri despre pandemie, decizii la nivel înalt, campanie electorală sau clanuri de interlopi. Despre lucruri de bine, ca de obicei, mai rar spre deloc…
A venit momentul să ne reintrăm în rol și să vă încărcăm cu energie pozitivă, pentru că avem nevoie mai mult decât oricând de așa ceva! Împreună cu colegii mei, am pus pe hârtie cam tot ce ni s-a părut mai interesant despre românii noștri de elită – o sinteză a știrilor pozitive din această vară.
Concluzia? România se mișcă, în ciuda vremurilor mai puțin prielnice. Ca de obicei, sperăm să vă bucurați, să vă lăsați inspirați de cele ce urmează:
Cum să îi mobilizezi pe cei din jur, chiar și pe timp de pandemie
Alături de comunitatea LaPrimulBebe, Atena Boca a coordonat primul proiect de renovare a unei secții de pediatrie din România, exclusiv din donațiile unor mame obișnuite. După cum propriul său articol ne spune, 10.072 de mame din grupurile de Facebook LaPrimulBebe au strâns vreme de șase zile, în campania umanitară #VremOm, 273.000 de euro și au renovat integral, în numai 10 luni, secția de pediatrie a spitalului municipal Moreni.
Noi, mamele comunității LaPrimulBebe, am ales să ne implicăm, am ales să nu mai așteptăm și am ales să punem umărul, chiar dacă asta nu era treaba noastră. (Atena Boca)
Tot în aceeași notă, Anamaria Popa a atras noi fonduri pentru renovarea secției de neonatologie, a secției Pediatrie II, dar și pentru asfaltarea curții Spitalului Matern Arad. Recent, munca sa a fost recunoscută printr-o diplomă de excelență oferită de Raed Arafat pentru sprijinul acordat județului Arad în lupta împotriva COVID-19.
La fel de impresionant este și efortul zilnic depus de Marius Simionică pentru întrajutorarea celor sărmani. #CasaNr3 și #CasaNr4 spun povestea întreagă: el, cu mâna lui, a pus în valoare donațiile a peste 5000 suflete, pentru ca două familii nevoiașe să aibă un acoperiș deasupra capului, un trai normal într-o locuință decentă.
Videoclipul reinterpretat în limbajul mimico-gestual
Este vorba de piesa „Mulțumesc” a lui Connect-R, aleasă datorită mesajului puternic de recunoștință pentru persoanele dragi din viața noastră. Interpretarea a fost realizată de Lavinia Chițu și Jeni Ion, o persoană surdă din București care, cu această ocazie, s-a aflat pentru prima dată în fața unei camere video.
Filmarea a fost posibilă deoarece o echipă inimoasă de profesioniști s-a implicat în mod exclusiv voluntar, din dorința de a promova mesajul proiectului de incluziune socială Muzica în Lumea Tăcerii. Și pe această cale, Lavinia ne reamintește că este mare nevoie de sunet, acolo unde muzica și informatia auditivă nu ajung deloc: la cele peste 30.000 persoane din România cu deficiențe de auz.
Una dintre modalități ar fi ca orice artist să filmeze videoclipuri în două versiuni, așa cum se întâmplă prin alte țări. Pe lângă varianta standard, o coregrafie dedicată persoanelor fără auz poate aduce o creștere de imagine și bineînțeles vizualizări sporite pentru artiști sau casele de producție.
Ne dorim să schimbăm România în iubire, în emoție, în sentiment și cel mai important lucru, să aducem muzica aproape de oamenii cu dizabilități – oameni speciali. Muzica unește oamenii! (Lavinia Chițu)
Tot din această vară, Lavinia Chițu colaborează cu Asociația Kineto Bebe, în cadrul proiectului ”Semne pentru mișcare” de evaluări motorii gratuite ale copiilor cu părinți hipoacuzici. Astfel, este eliminată bariera de comunicare, iar copiii au acum șansa unei recuperări complete, pentru că părintele înțelege pe deplin diagnosticul și tratamentul necesar.
Raluca Chișu, fondatoarea asociației, pune foarte mult accent pe acest proiect, o șansă unică pentru o comunitate lăsată deoparte de prea multe ori.
Comunitatea are nevoie de aceste proiecte mai mult că oricând, dar din păcate finanțările companiilor sunt din ce în ce mai timide. Lipsa finanțării este singura care ne poate aduce în față situației în care să renunțăm la proiectele propuse. Facem apel la mediul de business și anteprenorial în a analiza cu empatie proiecte sociale atât de esențiale pentru Comunitate. (Raluca Chișu)
Micile noastre motive de mândrie
S-a demonstrat încă o dată că eroii noștri mai puțin cunoscuți au intrat în atenția presei centrale. Nu de puține ori ni s-a întâmplat să realizăm reportaje, unde singura sursă de inspirație a fost dialogul direct cu personajele principale. Oricum facem asta de fiecare dată, dar citim și ce s-a mai publicat prin alte părți, ca să nu ne repetăm.
Mai concret, nimeni nu scria despre acești oameni, înainte de noi. Cumva, din vorbă în vorbă, i-am descoperit, au acceptat, unii mai greu, alții mai ușor. I-am luat la întrebări, am publicat în stilul nostru unic, iar articolele dedicate lor au devenit virale. Ulterior, au început să le sune telefoanele…
Poate că nu e cazul să ne arogăm merite, dar nici nu mi se pare o coincidență. Tot ce vreau să subliniez este că ne bucurăm să descoperim povești neștiute, care inspiră.
Cele mai recente exemple: interviul oferit de Simona Elena Tacu la Pro TV sau articolul din Adevărul despre Nicoleta Ioniță.
Din presa internațională, am mai „spicuit” despre Andra Badea și viața unui ilustrator din București în Inky Good Ness, sau despre Claudiu Dumitrache în Disrupt Magazine, unde a fost comparat cu celebrul poet francez Arthur Rimbaud. Tot Claudiu a fost omologat de Cartea Recordurilor, pentru stabilirea recordului național de cel mai tânăr autor de autobiografie.
Proiecte internaționale
Proaspăt angrenată în proiectul Eutelsat KONNECT VHTS Silvia Batorii lucrează la modelele software ale echipamentelor de la bordul acestui satelit de telecomunicație care va furniza servicii de internet de mare viteză comunităților izolate din Europa si Africa, unde infrastructura la sol e ori mult prea costisitoare sau imposibil de realizat.
Acest satelit va răspunde nevoii societății moderne de a conecta oamenii oriunde se află pe glob și le permite accesul sigur și rapid la informație. Satelitul dispune de mai multe echipamente care prelucrează și amplifică semnalele pe care le trimite la sol pentru a asigura conexiune, iar platforma este complet electrică, propulsia realizându-se cu ajutorul unui motor electric.
Pasiunea de a da aripi tinerilor cu potențial a determinat-o pe Roxana Cojocaru să se alăture primei ediții a Future Youth Summit, un fellowship de 6 luni pentru 100 tineri excepționali (18-26 ani) din România, Belarus, Bulgaria, Georgia, Grecia, Ungaria, Republica Moldova, Serbia, Turcia și Ucraina, ce își doresc să găsească separat și împreună soluții pentru criza COVID-19, creând o viziune pentru Noua Lume.
Pregătiri pentru alegeri
Fără să facem campanie electorală, aș vrea doar să mai subliniez că o parte dintre eroii noștri s-au decis să se implice la nivel mai înalt. Vedem tot mai des oameni cu realizări care influențează în bine comunitățile locale, pentru care următorul pas este rezolvarea de probleme dintr-o poziție oficială.
Profesorul de joacă Leon Magdan candidează pentru funcția de primar în comuna din Giurgiu în care locuiește. Medicul Alexandru Covaciu, primul donator de plasmă din Brașov, candidează pentru consiliul local. La fel, profesorul Doru Căstăian în Galați.
Toți sunt mânați de același deziderat. Prea mulți am stat pe margine și am comentat că nu se poate. Fără un suflu nou în politica românească, nici nu se va schimba ceva vreodată.
Rămâne de văzut dacă mesajul lor va fi auzit. Noi le ținem pumnii și le acordăm întreaga noastră încredere!
Cel mai impresionant demers individual: traversarea României, în pas de alergare
Una dintre cele mai mișcătoare povești despre care am scris în ultimii doi ani îi aparține lui Levente Polgar. Vara aceasta, am urmărit cu sufletul la gură cum Levi a îmbrățișat România, de la Vest la Est!
Sprijinit de bunul nostru prieten Cristi Gheorghe, ultramaratonistul a parcurs în 13 zile cei 1056 kilometri care despart Jimbolia de Vama Veche. Am văzut tot – de la gambe umflate la sandvișuri mâncate prin benzinării sau reprize de somn pe marginea drumului.
În același timp, am văzut și sponsori care s-au alăturat inițiativei, oameni simpli care l-au așteptat pe traseu să alerge alături de el. Am avut ocazia să revizitez virtual frumusețile României. La final, am depistat sentimentul de satisfacție la îndeplinirea obiectivului, pentru cei doi protagoniști.
Tot din categoria învingătorilor, îl menționăm și pe profesorul Cătălin Ciupală din Brașov. Folosind perioada aceasta ca pe o oportunitate de învățare și adaptare a educației la nou, împreună cu câţiva colegi au fost câştigătorii unui concurs de proiecte cu finanţare externă (Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi). Prin acest proiect, printre multe altele, își doresc să construiască o platformă specială pentru matematică prin care elevii se pot autotesta. Totodată, vor să piloteze un mod eficient de a ţine ore atât în online cât și offline, iar în anii următori speră să modernizeze modul de a face orele de matematică.
Această perioadă i-a permis lui Cătălin și să exploreze modul cum funcţionează mintea unui om pentru a construi o cât mai bună relaţie cu elevii şi părinţii.
Ce v-am pregătit nou la Elita României
În primul rând, credits: sinteza de mai sus nu ar fi fost posibilă fără implicarea promptă a colegelor mele Oana, Raluca și Roxana. Mulțumesc!
În al doilea rând, avem pregătite noi și noi reportaje, pe care le vom dezvălui în săptămânile care urmează. Ca de obicei, vă vom prezenta povești de viață din care sperăm să extragă esența cât mai mulți cititori.
Noutatea majoră constă în secțiunea de servicii dedicate afacerilor mici și mijlocii. Dacă până acum am pus cărămizi solide la imaginea personalităților de elită din România, de astăzi sprijinim acele companii care doresc să se evidențieze pe nișa lor. Astfel, ne propunem să îi aducem acolo unde merită pe antreprenorii inteligenți, exact în locul în care se caută serviciile lor!
Am observat că multe afaceri ratează oportunități, pentru că nimeni nu le explică un lucru de bază. Se concentrează în primul rând pe social media, dar uită că scopul principal al acestor rețele e de socializare și nu de cumpărare.
E foarte greu să găsești audiența potrivită pe Facebook sau Instagram. De cele mai multe ori, utilizatorii de Facebook nu fac scroll în news feed, văd o postare (sponsorizată) despre serviciile tale și își amintesc că au o problemă.
Când vor să cumpere ceva, merg pe Google, nu pe Facebook! Chiar și atunci când primesc o recomandare de la un prieten, cei mai mulți verifică firma respectivă, înainte de a o contacta.
Prin noile servicii, construim o prezență online ireproșabilă și, implicit, punem umărul la creșterea vânzărilor. Pe larg, aici.
Să avem cu toții o toamnă liniștită!
Lasă un răspuns
Tu ce părere ai?Lasă un comentariu!