Într-o lume în care discriminarea de sex este destul de des întâlnită, Dana Lupșa a trecut la acțiune, încă de acum 6 ani. Într-o îmbinare armonioasă a rolurilor din viața sa, mamă a doi băieți, Lector Universitar Doctor în management, brand strategist, practician certificat Law of attraction și Președinte al Asociației Happy Moms, Dana este omul care pune femeile în contact pentru ca business-urile lor să înflorească.
Se vorbește prea puțin despre importanța emoțională a femeilor în perioadă postnatală și de susținerea de care au nevoie. Este, de asemenea, și perioada în care femeile sunt cele mai creative și dornice de o schimbare în plan profesional.
Dana Lupșa a văzut această necesitate și a înființat Asociația Happy Moms, un loc în care femeile se susțin reciproc, și emoțional, dar mai ales din punct de vedere business.
Asociația Happy Moms a luat ființă în anul 2014 ca răspuns la nevoia mamelor care își doreau reinventarea profesională odată devenite mame, dar nu aveau nici instrumentele necesare, nici informațiile, nici conexiunile. Am început cu o serie de întâlniri care facilitau găsirea unor răspunsuri la întrebări precum – cu ce încep sau cât durează până caștig primii bani. Aceste întâlniri continuă și azi. După 6 ani, peste 6000 de femei cu care am intrat în contact în cele 5 orașe în care activăm, tot cred că am făcut cea mai bună alegere.
Din 2002, Dana Lupșa face doar ceea ce îi place!
Îmblânzește informațiile științifice și le oferă, cu drag, celor îndrăgostiți de educație. Iar când faci ceea ce îți place, rezultatele nu întârzie să apară.
Din postura de lector universitar doctor în management la Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor în cadrul Universității Transilvania din Brașov, a contribuit la dezvoltarea carierei a peste 4000 de studenți și oameni de afaceri, prin peste 5000 de ore de cursuri și prin 30 de evenimente și workshop-uri organizate în domenii precum branding, antreprenoriat, management și comunicare.
Prin studiile și experiența sa de brand strategist, încă din 2016, transformă afaceri inițiate sau conduse de femei în branduri unice, căutate și cunoscute prin consultanță în branding, strategie de comunicare și marketing.
Una dintre cele mai frumoase campanii de imagine pe care le-am conceput și implementat a fost cea pentru Camera de Comerț și Industrie, iar cea mai dragă a fost cea pentru proiectul Business Kid, nominalizată la PR Award în 2019.
Femeilor le place să aibă tribul lor
Preocuparea pentru spiritualitate și mindset bazat pe materializarea intentiilor, i-a dus în anul 2015 pașii către studiile și diploma de practician certificat Law of attraction. Aceasta i-a oferit pregătirea și instrumentele necesare pentru a canaliza energia femeilor cu care lucrează către a-și păstra motivația și centrarea pe o mentalitate de învingătoare.
Ca o recunoaștere și o încununare a activității sale de a suține femeile antreprenoare, Dana Lupșa a primit în 2019 premiul Global Woman Romania la categoria Inspirație.
Grupurile de Facebook ale asociației din orașele în care este prezentă prin voluntarele coordonator, au fost deschise până la 31 mai. A urmat un program intens de conectare, prezentare, promovare, informare de la specialiști, timp de 7 săptămâni, cu grupurile închise.
Aderarea la grup se face pe bază de recomandare și doar în perioada premergătoare demarării programului, așa încât acum grupurile sunt închise. Încă nu cunoaștem momentul în care vom deschide din nou comunitățile noastre, însă vom anunța dacă se va întâmpla. Până atunci, suntem de urmărit pe pagina oficială și pe website.
Copiii – Centru proiectelor Happy Moms
Cele trei proiecte ale asociației sunt legate de educație: tabăra de educație nonformală pentru copii din familii defavorizate cu rezultate excelente la învățătură, proiectul Happy Business Kid – educație financiară prin teatru și poveste și Happy Business Teen – mentorat, cursuri si competiție de planuri de afaceri pentru adolescenți care își caută drumul între angajat și angajator.
Cea mai frumoasă poveste este cea a unui copil care a participat la tabăra noastră și care, locuind într-o garsoneră cu frații lui, toți cu rezultate frumoase la învățătură, cu un tată bolnav, a reușit, prin intermediul asociației să își îndeplinească visul de a vedea marea.
Aventurile lui Mimi – Ghid de educație financiară pentru copii este un proiect util și necesar, în lipsa unor cursuri formale în școli despre educație financiară. Deși scrisă pentru copii, primul capitol al cărții a fost pus într-o scenetă de teatru, jucată de copii, pentru a face subiectul și mai interesant pentru copii.
Reacțiile spectatorilor – copii, părinți și profesori – au făcut ca echipa de la Happy Moms să lucreze la mutarea programului în online (platformă cu animații, materiale audio și fișe de lucru pentru copiii care doresc să învețe, cu ajutorul personajului Mimi, noțiuni legate de bani, nevoi, dorințe, afaceri, profit, salariu, etc). Astfel, copiii românilor de pretutindeni vor avea acces la informații atât de utile vieții.
Urmează cel de-al doilea volum Aventurile lui Mimi, carte care e pilonul principal al programului, scrisă de o jurnalistă – scriitoare de cărți pentru copii, un psiholog, un organizator profesionist și Dana Lupșa.
Finanțarea activităților noastre se face prin sponsorizări, donații, evenimente mai mari sau mai mici, inclusiv intalniri de networking. Partenerul nostru principal în programul Business Kid în Brașov este firma Autonom.
Cine și cum se poate implica în activitățile asociației?
Dana Lupșa își dorește să colaboreze cu oameni pentru care educația e o valoare, cu firme care să înțeleagă rolul unui adult responsabil social, și cu profesioniști care să contribuie la dezvoltarea afacerilor membrelor comunităților happy moms.
Mamele din alte orase in care asociatia nu este reprezentată trebuie să își dorească să aloce timp pentru a dezvolta activitatea acolo, pentru a coordona o echipă, pentru că e nevoie de o echipă. Ne pot găsi pe email contact@happymoms.ro, pot dona produse, servicii, timp sau bani pentru proiectele noastre educaționale.
Dana a încheiat această discuție cu un îndemn către toate asociațiile din România care susțin activitățiile femeilor.
Să nu renunțați la susținerea și promovarea antreprenoriatului feminin, să continuați pe acest drum provocator dar frumos, să rămâneți în contact direct cu membrele voastre pentru a cunoaște nevoile lor reale și să le ajutați să-și păstreze entuziasmul.
Lasă un răspuns
Tu ce părere ai?Lasă un comentariu!