Într-o grilă de afaceri axată pe profit, Georgiana Bularcă de la Felicity Store trăiește „american dream”-ul succesului. Cu două mâini dibace și multe idei, a reușit să transforme cei 40 de lei investiți inițial într-o sursă constantă de venit. Și totuși, nu banii sunt resortul principal care îi pune în mișcare afacerea, astăzi brand în lumea bijuteriilor. Progresul este direct proporțional eșecului, spune eroina. Iar povestea ei de succes este elocventă pentru valorizarea eșecurilor întâlnite de-a lungul vremii. Toate întoarse, cu măiestrie și luciditate, în favoarea-i.
În rând cu lumea?
Reușita Georgianei Bularcă este, așadar, despre asumarea realității ca pe un continuum prezent. Mereu în negociere cu ea însăși și cu afacerea pe care o conduce, antreprenoarea a înțeles că munca, talentul și creativitatea capătă valoare numai prin prisma lui „a învăța”.
Așa a reușit să gliseze între conceptul original pe care îl promovează (bijuterii cu flori presate), trenduri mereu schimbătoare și preferințele clienților. Într-o lume în perpetuă transformare, Georgiana a ales să răspundă cerințelor de actualitate, dar să-și păstreze totuși unicitatea.
Ne-am adaptat tendințelor, rămânând în același timp fideli conceptului de bijuterii cu flori presate.
Cu alte cuvinte, bijuteriile ei trimit la descoperirea naturii și a detaliului, punând în lumină frumusețea delicată a acesteia.
Mai mult decât atât, prin abordarea-i aparte, Georgiana Bularcă demonstrează că a înțeles miza efectului artistic. În fond, impactul vizual produs de bijuteriile Felicity Store este temelia comunicării eficiente cu clienții săi. În sensul acesta, parcursul progresiv a fost sinonim adaptării din mers.
Nu i-a fost ușor să „îmblânzească puterea” mediului online, propagatorul produselor sale pe rețelele de socializare. Dar a înțeles că a vinde înseamnă a înțelege clientul, a privi lucrurile din perspectiva lui. Și că totul ține de punerea lucrurilor în contextul potrivit, chiar dacă pe acesta îl creează online-ul.
Felicity Store, o continuă provocare
Pe de altă parte, eroina își cunoaște și minusurile, dar nu se poticnește cu resemnare în acceptarea lor. Nici în asumarea succesului parțial. Înainte de toate, este conștientă de esența afacerii pe care o conduce.
Un business care vinde un produs ar trebui să fie conectat, în aceeași măsură, atât la mediul online, cât și la cel offline. Din păcate, eu nu mă regăsesc în mediul offline aproape deloc. Mai mult decât atât, cred că o afacere completă și complexă le îmbină cu succes pe amândouă. Pentru a-mi compensa deficitul, vreau să realizez o gamă de produse, care va fi lansată într-un magazin. Poate că voi da greș și de această dată, dacă nu sunt destul de pregătită. Ei bine, în cazul acesta, voi deschide un alt magazin, schimbând totodată abordarea. Trebuie doar să găsesc formula potrivită mie, din care să rezulte reușita.
Până la urmă, o afacere este mereu perfectibilă. Poate fi condusă spre succes numai de o persoană dornică de autoperfecționare. Nu?
Dorința de a se (re)aventura în periplul vânzărilor din mediul offline nu îi evidențiază doar curajul și puterea de reinventare, ci și maturitatea în gândire. Acceptarea necesității schimbării planului de afaceri a fost, însă, una dintre lecțiile ușoare învățate de Georgiana. Performanța atinsă în partea „practică” a afacerii este oglindirea unei desăvărșiri lăuntrice formidabile. De la mizantropie la leadership, am putea spune.
Făgașul pe care a intrat brandul Felicity Store a provocat-o continuu, testându-i aptitudinile și competențele în gestionarea oamenilor. De-a lungul timpului, Georgiana Bularcă a învățat răbdarea socializării și importanța celor din jur. În plus, a învățat că oamenii sunt mereu un beneficiu – fie că te ajută sau ți se împotrivesc.
Asumarea sacrificiilor
Începutul… Ei bine, începutul antreprenoarei revelează multe sacrificii. E cunoscut faptul că Felicity Store s-a coagulat inițial prin prezența la diverse târguri, iar mai apoi prin activitatea desfășurată în cele două magazine deținute. Nescris până acum, dar adânc imprimat în parcursul ascensional, este sacrificiul făcut de Georgiana. Pariul pe care protagonista și l-a asumat până la capăt a fost renunțarea la sine.
Am renunțat la o parte din mine, punându-mă în același timp pe primul loc. Iar asumarea sacrificiilor a venit ca atare.
Prețul pe care l-a avut de plătit pentru implicarea ei a fost încasat lucid și întotdeauna demn. Ca într-un joc paradoxal, aceasta și-a fost sieși aliat și dușman în depășirea propriilor limite.
Conștientă însă că prețul pe care îl plătește îi știrbește sănătatea și o privează de momente importante ale vieții personale, alege să schimbe direcția. Pretextul ei a fost renunțarea la târguri. Esența intenției rezumă însă curajul de a lua decizia care-i schimbă viața radical, determinarea de a renunța la obiceiuri mult prea costisitoare.
Chiar și așa, tumultul muncii a adus-o mai aproape de învățarea și de dobândirea unei siguranțe de sine, indispensabilă în afacerea pe care o conduce. În sensul acesta, lecțiile despre business-ul pe care îl conduce au fost mereu filtrate prin spectrul personal.
Planul personal și cel profesional se întreprepătrund, iar reușita profesională este condiționată de confortul personal. Totul pleacă de la obiceiurile de zi cu zi… de la raportarea ta la propria-ți persoană.
Din această perspectivă, dezamăgirea nu mai e atât de amară, ci capătă chiar valențe favorabile.
Am învățat să dau curs pozitiv fiecărui lucru negativ, privindu-l mai degrabă ca pe o binecuvântare. În spatele fiecărei întâmplări stă o lecție din care am de învățat, dovedindu-mi mereu că se poate mai bine. În fond, totul depinde de perspectiva din care privești lucrurile.
Georgiana Bularcă – un lider veritabil
De-a lungul vremii, alături de provocările confruntate, oamenii au venit și au plecat. Odată cu ei a învățat și Georgiana să dea valoarea fiecărei întâlniri, oricât de nesemnificativă în aparență. Rezultatul?
În ultimii doi ani m-am dezvoltat într-o direcție necunoscută până acum. Am investit in capacitatea mea de a empatiza cu oamenii din jur. În felul acesta am reușit să consolidez relații bune până și cu cei alături de care am colaborat puțină vreme. Am învățat să mențin relațiile cu oamenii din jur în parametri foarte buni, din primul moment până în ultimul.
Mai mult decât atât, Georgiana Bularcă reușește să își asume astăzi rolul unui lider veritabil tocmai pentru că oamenii i-au fost prilej de autoreflecție. În fond, cea mai importantă parte a succesului ei se datorează oamenilor din jur.
Cea mai importantă lecție despre succes este aceea că succesul nu poate fi atribuit unei singure persoane. Succesul unui om înseamnă un succes comun… al mai multor oameni. Din acest punct de vedere, eu nu aș fi reușit fără toți oamenii pe care îi cunosc. Pentru mine nu există singularul „Am reușit!”. Ci, ”Noi am reușit!”. Desigur … ai nevoie să te încurajezi, spunându-ți că ești bun, pentru a preîntâmpina o problemă de încredere. Dar, judecând obiectiv și detașat, îți dai seama de greșelile pe care le faci, odată ce depășești aspectul acesta egoist al asumării. Iar pentru mine, înțelegerea acestor lucruri, în profunzimea lor, a fost adevărata criza cu care m-am confruntat. Vânzările și calculele au fost doar probleme aparente.
Georgiana Bularcă a reușit pentru că a fost dispusă mereu să învețe. Deprinderea fiecărui lucru nou îi consolidează devenirea, plasând-o într-un limb al exemplelor pentru generațiile viitoare de bijutieri. Și pentru că a ales să-i facă părtași pe cei din jur la roadele muncii ei. Ajunsă în vârf, a înțeles că ne-asumarea deplină a meritelor face diferența.
Cu o hotărâre judicioasă, lucidă și matură spune că nu ar schimba nimic dacă ar lua-o de la capăt. Are o echipă strașnică și bine închegată. Felicity Store e nume de referință în lumea bijuteriilor. Iar cu fiecare zi, antreprenoarea se desăvârșește spre cea mai bună versiune a ei.
Lasă un răspuns
Tu ce părere ai?Lasă un comentariu!