H2On a ajuns pe locul 3 în România în segmentul său de piață, la doar 5 ani de la înființare. Domeniul principal de activitate este distribuția apei in bidoane de 19 litri, un segment dedicat companiilor. Nathaniel Geană, fondatorul companiei, a reușit să facă serviciul atractiv și pentru clientul casnic, fiind primul care a identificat potentialul pe acest segment. Povestea antreprenorului este una admirabilă, dovedind că succesul depinde de echilibrul pe care trebuie sa-l ai la fiecare pas.
A început ca agent de distribuție într-o companie, ca apoi să urce pe fiecare treaptă în câmpul muncii, până la poziția de Director General în firma care a deținut brandul de apa la 19 litri, Izvorul Cristalin. După un exit de succes cu acest brand, a fondat în anul 2016 propria companie de distribuție apa și cafea. El este de asemenea fondator și președinte ADA19 – Asociația Distribuitorilor de Apă la 19 litri.
Are un master în antreprenoriat industrial și un master în știinte penale.
Nathaniel Geană a fost un copil problemă pentru părinți, care nu a excelat niciodată la școală, un adolescent rebel care a reușit la o vârstă fragedă să treacă prin majoritatea etapelor antreprenoriatului.
Părinții mei au pătimit cu vârf și îndesat, și chiar vreau să le mulțumesc pentru că au avut atâta răbdare cu mine. Când am început să realizez câte probleme le-am cauzat, mi-am impus să mă recompensez din punct de vedere moral față de ei.
În prezent, este căsătorit și are doi copii. Are o familie frumoasă, iar acesta este unul dintre motivele pentru care s-a mai diminuat rebeliunea din el. Totuși, ca să fii antreprenor trebuie să ai un apetit dezvoltat pentru risc, iar acest apetit poate fi dezvoltat doar cu o personalitate puternică.
Eu am făcut parte din categoria de copii problemă, chiulurile fiind punctul meu forte. Ba chiar am optat pentru școala profesională, deși puteam intra direct la liceu. Asta doar pentru că cei mai buni prieteni pe care i-am avut în școala generală au ales această variantă.
Punctul de cotitură care i-a schimbat viața
Mărturisește că, în adolescență, era interesat doar de prezent. Abia după ce a terminat școala profesională, a început să se gândească mai serios la viitor și a urmat încă doi ani de liceu ca să poată obține bacalaureatul.
Atunci și-a dorit să plece din Câmpina spre București, atât pentru a studia, cât mai ales pentru a intra în câmpul muncii. În mintea sa, Bucureștiul ajunsese să fie un fel de Sillicon Valley. Nu exista alt țel pentru el decât să ajungă în capitala țării.
Ca să fie clar, nu regret nimic. Dacă aș putea da timpul înapoi, aș proceda fix la fel. A fost perioada mea de glorie, copilăria/ adolescența perfectă! Da, am pierdut mult timp cu acest „traseu ocolitor”, dar totodată m-a maturizat lovindu-mă de fel și fel de experiențe care astăzi îmi sunt de mare folos. Cel mai important lucru este că am avut norocul să mă „trezesc” la timp și să înțeleg că fără școală nu poți face absolut nimic.
Din acest motiv și-a propus să ducă la bun sfârșit cele două mastere. Această realizare are o valoare mare pentru el deoarece i-a oferit si un moment de glorie. În anul 2019, Universitatea Politehnică din București posta un text însoțit de poza lui Nathaniel Geană pe rețelele de socializare.
A fost dovada că reușise să se schimbe, să se autodepășească. A fost de fapt validarea faptului că cineva îl prețuiește, că altcineva decat familia, se mândrește cu realizările sale.
Antreprenoriatul, o joacă devenită stil de viață
Nathaniel Geană crede că de mic a avut înclinație spre antreprenoriat, chiar dacă nu știa ce înseamnă. Îi plăcea să vândă, să cumpere, să câștige bani. În copilărie aduna tei, nuci, soc, fier, orice era vandabil.
Mai târziu, în complexul Regie a descoperit o platformă unde toată lumea vindea și cumpăra furculițe, ceasuri, frigidere, aere condiționate șamd. A fost raiul pentru el. Cumpăra orice, își adăuga marja de profit și vindea mai departe.
Toate aceste experiențe i-au făcut viața de antreprenor mult mai ușoară. Pentru H2On, a dezvoltat în doar câteva săptămâni o strategie câștigătoare.
I-au rămas puternic întipărite în minte cuvintele tatălui său, conform căruia „trenul trece o singură dată prin gară; ori te urci, ori rămâi în gară.”. Astfel, și Nathaniel a încercat mereu să profite de fiecare șansă ieșită în cale.
Le transmit cititorilor Elita României să își fixeze obiective mărețe, să viseze, iar apoi să aleagă între cele două căi. Calea scurtă spre succes, care este cea mai indicata, sau calea lungă, pe care am ales-o eu. În niciun caz varianta numărul 3, și anume abaterea de la una dintre cele două căi!
În viață, avem parte si de momente grele, dar acestea stau la baza maturizării noastre dacă reușim să le analizăm și să le transformăm din „momente grele” în „experiențe”.
„Două dintre experiențele care m-au marcat atât în plan personal cât și profesional au fost atunci când activam ca agent de distribuție și livram lunar un client care locuia la etajul patru, într-un bloc fără lift. Cunoscând acest aspect, confirmam livrarea întotdeauna cu 20-30 minute înainte. Într-o luna de vară, având confirmarea telefonică, mi-am propus să-l impresionez urcând toate cele 4 bidoane fără pauze. Am reușit să parcurg etajele, dar surpriză, între timp plecase de acasă. Au urmat apoi alte doua drumuri ca să duc bidoanele pline înapoi în mașină. Nu vă ascund că pur și simplu mă apucase plânsul, o luasem ca pe o bătaie de joc la adresa mea.
Cealaltă a fost când am tratat cu foarte mare superficialitate un caz și am redactat o declarație nefericită. Sigur, mi-am schimbat în cele din urmă declarația, dar nu a mai contat și m-am ales cu o pată neagră pe imaginea la care muncisem atât de mult. A fost o experiență foarte urâtă, dar benefică până la urmă, deoarece așa am reușit să rămân pe această cale a antreprenoriatului și să nu fac pasul către politica mare care începuse să mă atraga…deja ajunsesem să mă văd un Winston Churchill de România.”
Mi-am impus ca niciodată să nu tratez oamenii cu aroganță și dispreț. Dar mai ales, să analizez oamenii după ceea ce sunt, să pun în balanță atât greșelile, cât și realizările.
În multe rânduri, Nathaniel Geană a fost pe punctul de a renunța la afacerile sale. Abia de curând a început să înțeleagă că situațiile limită sunt absolut normale. Diferența o face capacitatea de analiză asupra ta, a ceea ce te-a determinat să ajungi în impas și ce trebuie să faci ca să mergi mai departe, spune antreprenorul.
El a gasit două “leacuri” pentru astfel de probleme: rugăciunea și vacanțele. Biserica îl liniștește foarte mult, doar 5 minute îi sunt suficiente pentru a se încărca cu energie. Cu vacanțele funcționează mai greu, având nevoie de la 7 zile în sus.
H2On, în doar 5 ani pe podiumul distribuitorilor de apă de 19 litri
Astfel de rezultate îl motivează pe Nathaniel să se autodepășească, stabilindu-și obiective tot mai mari.
Avem viziune. H2On este singurul brand FRESH din acest domeniu. Avem motivație și știm cum să ajungem pe primul loc. Avem nevoie doar de timp.
Apa pe care o îmbuteliază H2On provine din pânza freatică Frățești, cea mai mare din țară. La apa aceasta a ajuns după multe experimente. A discutat cu foarte mulți specialiști în domeniu și a ajuns la concluzia că atât din punct de vedere calitativ, cât și logistic, pânza freatică Frățești este ideală.
Apa H2On este certificată de International Taste Institute din Bruxelles – cel mai prestigios institut de testare din Europa. Are în componență un juriu format din cei mai importanți somelieri și chefi cu stele Michelin. Criteriul principal este calitatea apei, dar ei țin cont de mai multe aspecte, cum ar fi prezentarea, eticheta, ambalarea, chiar și „prima impresie” fiind punctată.
Diferențierea brandului H2On pe piață
Până să intre H2On pe piață, principalii doi competitori s-au concentrat exclusiv pe segmentul B2B. H2On sunt primii care au demonstrat că apa la 19 litri este un produs pentru toate buzunarele. Ei au arătat că se poate câștiga și altfel, deoarece nu i-au constrâns pe consumatorii casnici cu abonamente, contracte sau clauze restrictive.
Oamenii s-au săturat să se simtă prizonieri în relația cu furnizorul. Pe lângă apă și cafea, H2On oferă clienților noștri LIBERTATE! Acesta este punctul nostru forte. Suntem o companie asumată și le transmitem clar: rămâneți cu noi DOAR dacă suntem suficienți de buni pentru nevoile dumneavoastră!
Faptul că nu au cerut garanție pe bidoanele oferite clienților a fost un risc asumat și un pariu câștigător despre percepția asupra consumatorului român. Nathaniel Geană a învățat că doar oferind încredere poți construi un parteneriat pe termen lung. El crede că totul este despre cine face primul pas, iar clienții săi au simțit asta și i-au răsplătit pe măsură.
H2On folosește bidoane de policarbonat sau tritan, deoarece sunt reutilizabile și influențează pozitiv atât calitatea apei, cât și mediul înconjurător. Nu s-a pus problema să folosească alternativa mai ieftină – bidoane din materiale PET.
Aici nu este despre de a dori sau a nu dori să reducem poluarea. Trebuie să înțelegem că este o OBLIGAȚIE morală reducerea poluării. Dacă aș sfătui oamenii să nu mai consume apa în bidoane din material PET, probabil aș fi perceput ca subiectiv. Așa că o să îi rog doar să înțeleagă că avem o mare problemă cu poluarea la nivel mondial, dar mai ales în România.
Prin urmare, cei care vor să protejeze mediul au două variante. Pot merge la supermarket să-si transporte singuri apa până acasă, iar apoi să recicleze bidoanele goale. A doua variantă e să sune la H2On și scapă de căratul bidoanelor și de problema reciclării.
Nathaniel Geană, antreprenor în serie
Pe lângă H2On, Nathaniel Geană a dezvoltat un grup de firme, iar cea principală are ca obiect de activitate identificarea de oportunități de business. De la investment, consultanță, HoReCa, distribuție, trading, producție si până la imobiliare, antreprenorul nu are limite.
Beneficiile pe care le am din această abordare sunt de două feluri: motivaționale și financiare. Niciodată nu o să mă implic în business doar pentru una sau doar pentru alta. Am învățat că banii sunt foarte importanți, dar totodată nesemnificativi dacă nu îți place modul cum ajungi la ei. Sunt atras de experiențe noi. Prin urmare, dacă îmi este prezentat un plan de afaceri bine realizat și simt că poate fi îndeplinit, accept imediat provocarea.
Nathaniel Geană crede în capacitatea României de a progresa. Aici se poate face business la fel ca în orice altă țară. Avem tot ce ne trebuie chiar sub ochii noștri și trebuie doar să ne dorim cu adevărat. Nouă, din păcate, ne place să ne lamentăm. Oricine este de vină, mai puțin noi . De aceea, a ales să creadă că dacă altii au reușit, poate să reușească și el.
Consider că sunt multe valori după care ne putem ghida, însă onestitatea, loialitatea și perseverența nu trebuie să lipsească din felul nostru de a fi . Atât timp cât NU te abați de la aceste valori, succesul este garantat, atât pe plan personal, cât și profesional.
De un an, H2On a devenit lider în mediul online și lucrează în prezent la o nouă platformă pentru a se apropia și mai mult de clienți. Online-ul a devenit majoritar în vânzările companiei, iar pentru 2022 își propun ca raportul să fie undeva la 80-20%.
Anul 2021 a fost foarte bun, deoarece H2On și-a dublat cifra de afaceri față de 2020, lucru care este în plan si in acest an. Asta ar însemna continuarea drumului spre revoluționarea livrărilor de apă la 19 litri, dar și propulsarea H2On spre atingerea obiectivului de lider national si mai apoi european pe segmentul „home”.
În plan personal își dorește ca în timp să își câștige luxul de a petrece mai mult timp cu familia și prietenii. De cele mai multe ori, domeniul personal și cel profesional sunt oarecum în contradicție, însă de curând Nathaniel a găsit un numitor comun pentru ele: își dorește să mărească ambele echipe.
Aș vrea în final să vă transmit tuturor să nu uitați valorile după care majoritatea am crescut. Nu vă uitați meleagurile natale, nu lăsați deoparte dragostea părintească și momentele petrecute cu bunicii voștri doar pentru bani. Găsiti un echilibru pentru toate!
Lasă un răspuns
Tu ce părere ai?Lasă un comentariu!