Categorii: Afaceri Sport

Valentin Popescu, director Marketing Sportiv și Comunicare Alexandrion Group: „Dorim să aducem românii mai aproape de sport”

Într-o perioadă destul de tulbure la nivel național, în care finanțarea de la stat scade de la an la an, iar sponsorii mai degrabă dispar unul câte unul în loc să susțină performanța și adevăratele valori, compania Alexandrion Group s-a distins prin numeroasele acțiuni dedicate sprijinirii sportului românesc. Omul din umbră care face ca această treabă să meargă bine este Valentin Popescu, directorul de marketing sportiv și comunicare al Alexandrion Group.

 

Nici nu avea cum să fie altfel în condițiile în care pasiunea pentru sport i-a fost insuflată, de mic, de către bunicul său. Fost fotbalist de performanță, acesta i-a transmis dragostea pentru sport și valorile sale, iar Valentin a încercat să-i calce apăsat pe urme.

Chiar dacă nu a reușit să-i depășească performanțele din cauza unui fotbal „care se chinuie să transmită emoție și să supraviețuiască”, după cum el însuși spune, Valentin Popescu a încercat și chiar a reușit să ajute sportul românesc dintr-o altă perspectivă.

Am jucat fotbal până la 19 ani la nivel de performanță, chiar și acum joc la nivel de amatori, în liga a 4-a. Însă, tot timpul am avut grijă de școală. Nu a fost nevoie să mă reorientez. Am știut exact ceea ce vreau. Bunicul meu nu a fost doar fotbalist, a fost și învățător și cred că și asta a contat. Mi-am dorit tot timpul să fac din pasiune meserie, de aceea am urmat studii care să aibă legătură cu pasiunea mea. Este foarte important să faci ceea ce îți face plăcere și astfel, reușești cu siguranță.

 

Prin job-ul de vis de la Alexandrion Group, poate oferi mai mult sportului

Valentin Popescu a rămas în preajma sportului de la noi prin intermediul meseriei sale, după ce a lucrat mai bine de un deceniu în mass-media ca specialist în marketing, la Acasă TV, PRO TV, Antena 1, Gazeta Sporturilor și GSP TV. Dar adevărata provocare a venit în momentul în care Nawaf Salameh, președintele Alexandrion Group, i-a propus să devină director de marketing sportiv și comunicare în cadrul companiei sale.

Oferta i s-a potrivit ca o mănușă și, pas cu pas, Valentin Popescu a dezvoltat o strategie impresionantă de a susține sportul românesc.

Am învățat foarte multe de când lucrăm împreună și mă bucur că am putut să descopăr în domnul Nawaf Salameh calități de lider specifice domeniului pe care îl cunosc cel mai bine – sportul. Când afirm aceste lucruri, mă refer la aspecte care implică fair-play-ul, spiritul de echipă și gândirea strategică.

Într-un timp foarte scurt, Valentin Popescu a reușit să lanseze și să pună în aplicare la nivel național cele mai multe acțiuni din mediul privat dedicate sprijinirii sportului românesc. Așa a luat ființă Gala Trofeelor Alexandrion, care premiază excelența în sport și scoate în evidență superlativele anului sportiv din România și care își va consuma a cincea ediție pe 5 februarie 2020.

Este un eveniment apropiat de sufletul tuturor celor implicați în această poveste, iar pentru mine este o onoare faptul că putem aduce un omagiu activității atât de solicitante pe care o implică un sport de performanță. Cred că această apreciere profundă vine din experiența mea în această sferă profesională, iar prin Gala Trofeelor Alexandrion încurajăm împlinirea visurilor celor care au dovedit că sunt cei mai buni.

 

Valentin Popescu, iubitor de sport devenit susținător al sportului

Tot Valentin Popescu a coordonat un mix de acțiuni de marketing prin care i-a apropiat pe iubitorii sportului de numeroase discipline prin intermediul campaniei Mingi pentru Suporteri – Esență de Campion. Această acțiune de mare succes constă în oferirea de mingi de fotbal, handbal, rugby, baschet și volei fanilor prezenți la cele mai importante meciuri din liga națională.

Mingile au fost create după un concept personalizat, care transmite angajamentul și implicarea companiei în încurajarea unui stil de viață activ. Atunci când le primesc, suporterii recepționează și mesajul foarte important că sportul nu trebuie să lipsească din viața noastră, indiferent de forma în care alegem să-l practicăm. Compania oferă, lunar, și peste 4.000 de bilete gratuite pentru suporterii echipelor susținute. Prin astfel de inițiative, dorim să aducem românii din nou aproape de sport.

În acest sens, Fundația Alexandrion și Alexandrion Group susțin activ două echipe de tradiție din fotbalul românesc, Universitatea Craiova și Petrolul Ploieşti, și s-au asociat cu majoritatea sporturilor de la noi, cu o implicare financiară consistentă la rugby, box, baschet, handbal, golf, tenis sau ciclism.

Este un job complex și asta îmi place. Este despre sport și susținerea sportului, iar asta îmi place și mai mult. Ca să îți dai seama de anvergura complexității, numai pe parcursul anului trecut, am avut peste 200 de acțiuni dedicate sportului, fiind atinse aproape toate disciplinele.

Lucrurile nu aveau cum să stea altfel în condițiile în care Alexandrion Group dorea să se implice mai mult în sport, dar avea nevoie de un om dedicat şi un iubitor al acestui fenomen. Iar Valentin Popescu s-a dovedit omul potrivit în momentul potrivit. Mai ales că fiecare etapă a vieții sale, de sportiv și specialist în marketing, a contribuit la conturarea profilului actual:

Prima postură, cea de sportiv, m-a creat ca om, a definit și a șlefuit aspecte ce țin de organizare, disciplină, sacrificiu personal în vederea atingerii unui obiectiv specific, susținându-mi în același timp visul și valorile personale. Făcând pasul spre mass-media, focusul s-a schimbat, dar intensitatea momentelor trăite cu siguranță nu, provocările întâlnite de-a lungul acestei perioade fiind un catalizator foarte bun în vederea urmării carierei actuale. Dar pentru a ajunge în această poziție, a fost necesară parcurgerea primelor două, care deși nu au fost lipsite de obstacole, cu siguranță au fost satisfăcătoare și mă bucur de toată experiența oferită de acestea.

 

Toate proiectele Alexandrion Group sunt ca niște copii la fel de dragi pentru Valentin Popescu

Cu un om situat într-o funcție atât de importantă în derularea proiectelor sale care provine din lumea sportului, era firesc ca Alexandrion Group să se bazeze în strategia de dezvoltare pentru următoarea perioadă pe principiile respectate în sport: fair-play, disciplină și spirit de echipă. Și, totuși, am încercat să îl provoc pe Valentin Popescu întrebându-l care dintre proiectele companiei a fost mai aproape de sufletul său.

Răspunsul lui, însă, cuprinde și atenția pentru valoarea întregului grup, specifică sporturilor de echipă, dar și diplomația însușită din mediul de business:

Este dificil să aleg un proiect mai aproape de sufletul meu, față de alt proiect… este ca și cum ai alege între copiii tăi. Toate proiectele dezvoltate până la ora actuală au parte de implicarea mea totală, fiind diverse și complexe. De asemenea, fiind un om orientat spre rezultate, satisfacțiile care vin din această direcție profesională sunt multiple: de la un zâmbet sincer și un mulțumesc, până la momente de recunoștință pe care le putem manifesta prin premiile acordate la Gala Trofeelor Alexandrion.

Toată această muncă, plină de dedicare și pasiune, a fost recunoscută la justa ei valoare și la nivelul profesioniștilor din domeniu întrucât Valentin Popescu a fost desemnat, la sfârșitul anului trecut, cel mai bun specialist pe marketing sportiv din România în urma unui top realizat de Clubul Media Business alături de Sports Business Academy. O dovadă vie a faptului că atunci când faci bine, răsplata este pe măsură.

 

Sursa foto: Facebook Valentin Popescu

Distribuie
Scris de:

Ți-a plăcut articolul? Zilnic postăm noi exemple similare de succes! Urmărește-ne pe Facebook și nu rata reportajele noastre!


Implică-te și tu în Elita României! Intră pe Patreon și vezi cum și de ce să ne oferi sprijinul tău!

Become a Patron!

Va informam ca acest site utilizeaza cookies. Prin utilizarea acestui site, sunteti de acord cu utilizarea acestora. Va rugam sa va informati in prealabil despre datele colectate de acest site citind Politica de confidentialitate.