Viorel Vasile Safety Broker

Viorel Vasile a creat un business în genul păpușilor Matrioska, ajungând ca în 17 ani să transforme Safety Broker în cel mai mare broker de asigurare din România și R. Moldova. Are peste 150 de birouri teritoriale și 1 milion de clienți în portofoliu. De 8 ani consecutiv este lider al pieței românești de brokeraj de asigurări. Viorel Vasile și-a demonstrat capacitățile antreprenoriale, după care și-a făcut recent ieșirea, vânzând afacerea către Unilink Polonia, dar rămânând CEO al companiei pe care a creat-o. 

 

Înainte de a pune bazele Safety Broker, Viorel Vasile a dezvoltat, timp de 8 ani, brokerul in-house al finanțatorului Volvo Trucks în România – Forum Asigurări Auto. A început cu servicii specializate pentru activitatea de transport și acumulase suficientă experiență în domeniu pentru a decide că venise timpul unei schimbări. A considerat că ajungând la 30 de ani a încheiat un ciclu de acumulări în joburile anterioare și putea să se concentreze pe dezvoltarea unui business propriu.

A început pe cont propriu în 2005, când se înregistra o perioadă de creștere economică accelerată. Piața de asigurări era în creștere și tocmai trecuse de un prag important. Volumul de prime brute subscrise depășise 1 miliard de euro, iar brokerajul reprezenta 10% din această sumă.

Marsh Broker de Asigurare Reasigurare, subsidiara locală a companiei americane Marsh Inc, opera pe piața locală de 10 ani. Aon, al doilea cel mai mare grup de asigurări din lume la acea vreme, tocmai preluase KaRo Servicii de Asigurări, devenind reprezentant exclusiv Aon in România.

Într-un astfel de context, Viorel Vasile a considerat a fi un moment oportun pentru un nou început, fără să se teamă de toate aceste nume consacrate, majoritatea cu capital străin.

 

Cum a ajuns Safety Broker lider pe o piață dominată de companii multinaționale

A pus bazele Safety Broker la 30 de ani, alături de Laurențiu Iakab (în prezent Director Executiv la Marsh RO, principalul competitor) și Lavinia Niță (Director Executiv Safety Broker). Obiectivul era ca Safety Broker ajungă în top 30 brokeri de asigurare după primii 3 ani de activitate. Surpriza a fost că au reușit într-un an să atingă cifrele propuse în setup-ul inițial.

Safety Broker a câștigat primul client în momentul în care a anunțat intenția de a construi o companie nouă. A primit numeroase solicitări de la clienții Forum Asigurări de a continua alături de ei. După 8 ani au reușit să devină liderii brokeraj-ului din România, poziție pe care și-au menținut-o în ultimii 9 ani.

În piața asigurărilor din România apar an de an modificări la care trebuie să ne adaptăm. Eu din pozitia de CEO al Safety Broker nu am părăsit niciodată zona de vânzări. Mă ocup în continuare și de această parte pentru că îmi place și pentru a rămâne astfel mereu la curent cu dorințele și necesitățile clienților.

După ce au consolidat rețeaua de distribuție la nivel național, s-au concentrat pe dezvoltarea vânzărilor în online. În 2016 au făcut primul demers în acest sens, prin parteneriatul pe care l-au încheiat cu eMag, pe segmentul RCA și asigurări de călătorie.

Safety Broker a respectat încă de la început un principiu care a stat la baza fondării acestui business, și anume: „Brokerul reprezintă în primul rând interesele clientului”. Viorel Vasile crede că orientarea constantă către nevoile clienților, calitatea serviciilor și profesionalismul echipei sunt cele trei ingrediente de bază pentru rețeta succesului.

 

Provocările unui antreprenor vizionar

De-a lungul acestor ani există pentru Safety Broker o provocare recurentă. Din 3 în 3 ani trebuie să își reinventeze businessul. De cele mai multe ori se întâmplă în situatii de criză. 

Viorel Vasile crede că principala provocare de care a trecut a fost criza din 2008, când a decis să intre în businessul de retail cu o abordare de parteneriat de tip franciză. Aproximativ trei ani mai târziu, după 2011, a decis o altă schimbare de strategie: creșterea businessului prin angajați proprii. Au reușit de multe ori să recruteze cei mai buni oameni de vânzări, dar și prin cunoștințe de subscriere din piața asigurărilor. Criza Covid-19 i-a prins pe piciorul care trebuie, anticipând, fără să știe ce va urma, faptul că digitalul este viitorul.

Pandemia a venit și ea cu provocările, dar și cu oportunitățile ei. Perioada de lockdown a scos la iveală o altă nevoie, și anume aceea de a putea achiziționa asigurarea rapid, simplu, sigur, din confortul propriei canapele. Pentru asta, au lansat aplicația #mySafety cu care sunt mai aproape de clienți.

Safety Broker este lider de piață incontestabil, iar în piața de brokeraj în asigurări au un cuvânt greu de spus. După acești 17 ani de activitate, cresterea organică a firmei a atins cotele maxime și a venit momentul să crească și prin achiziție, nu doar prin distribuție.

Acesta este motivul principal pentru care Viorel Vasile a ales parcurgă următoarea etapă Safety Broker împreună cu UNILINK din Polonia. A acceptat propunerea de a fi preluați de către UNILINK pentru că au fost cei care au răspuns afirmativ la planurile Safety Broker de viitor și au asimilat obiectivele lor de creștere, transformându-le în obiective comune.

 

Credibilitatea și educația financiară, o necesitate în viața asiguratorilor

Clienții au nevoie de soluții digitale, rapide și eficiente, dar au nevoie și de consultanță umană. Poate că inteligența articială ar putea fi o soluție la această nevoie. Identificarea unui echilibru între soluții digitale și interacțiunea umană este una dintre preocupările Safety Broker în următorii ani.

Safety a început încă din 2017 să contribuie la creșterea nivelului de educație financiară din România. Atunci au lansat un proiect pilot în câteva școli din București și țară, prin care consultanții Safety au explicat elevilor ce înseamnă asigurarea și care e rolul acesteia. Astfel de campanii sunt o soluție pentru creșterea nivelului de educație.

Pe de altă parte, un studiu Swiss RE vorbește despre tendința românilor de a investi mai mult în polițe de asigurare, ca urmare a impactului pandemic asupra acestora. Așa că o primă schimbare s-a produs deja. Acum e rândul asiguratorilor comunice cât mai clar și pe înțelesul tuturor românilor beneficiile asigurărilor, în special al celor de sănătate și viață.

Safety a început deja anul acesta o campanie de comunicare, care presupune în primul rând explicarea termenilor din contractul de asigurare de sanitate pe înțelesul consumatorilor și cum pot fi accesate serviciile oferite de aceasta.

 

Banii și afacerile în viața românilor

Mulți cred că e mai greu să pui bani deoparte în România decât în restul Europei. Adevărul e că soluții de economisire există pentru toate veniturile.

În primul rând, pentru a începe să economisești, e nevoie de o motivație. După stabilirea unor obiective clare, măsurabile și realizabile, pot începe cu economisiri periodice, chiar și sume mici, care să nu le afecteze prea tare bugetul.

Tinerii din România încă se tem de antreprenoriat și preferă varianta călduță a mediului corporatist. Doar 2% dintre reprezentanții generației Z dețin o afacere, în prezent.

Pe de altă parte, studiile arată că 45% din această generație intenționează să deschidă o afacere în viitor, ceea ce reprezintă un procent bun. Din punctul de vedere al antreprenorului, principalele bariere pe care trebuie să le depășească un tânăr pentru începerea unui business sunt resursele financiară și lipsa mentorilor.

 

Recomandările omului din spatele antreprenorului

De fiecare dată când are un zbor de câteva ore, Viorel Vasile se asigură că are și o carte nouă, bună, în bagaj. De cele mai multe ori, reușește să o termine până la aterizare.

Ultima carte pe care a citit-o este “Managementul structurilor multiculturale. Software-ul gândirii” de Geert Hofstede. Antreprenorul consideră că autori precum Napoleon HILL, Robert T. KIYOSAKY, Zig ZIGLAR, Florence LITAUER, Dale CARNEGIE ar putea fi profesori de bunăstare pentru noi toți, dacă le-am acorda timpul necesar.

De la Idee la Bani (Think and grow rich) de Napoleon Hill este una dintre cele mai bune cărți de dezvoltare personală pe care le-am citit și care m-a învățat că singurele limitări ale realizărilor noastre sunt cele pe care ni le impunem noi.

Viorel Vasile Safety Broker

Cât despre oamenii din viața sa, Viorel Vasile subliniază că a încercat să învețe de la fiecare câte ceva. Fie că sunt exemple de „așa da” sau de „așa nu”.

 

Obiective Safety Broker pentru 2022

Viorel Vasile are pentru 2022 două mari obiective pentru compania pe care o conduce: consolidarea pieței din România prin aducerea de brokeri noi în Safety Broker, precum și recrutarea de brokeri din străinătate.

Avem un plan pe care îl vom pune în aplicare după obţinerea aprobărilor şi vom încerca să facem o achiziție sau două în piaţă. Vom încerca să cumpărăm brokeri pe care să îi putem integra pentru a ajunge la o cotă de piaţă de aproximativ 20%. Aceste cifre ne vor oferi o putere de negociere mai mare şi implicit, posibilitatea de a genera o piaţă mai mare jucătorilor străini care vor intra pe piața din România.

UNILINK este un partener sustenabil care cu siguranță va ghida Safety Broker spre atingerea acestor obiective. În primul rând, ei au o infrastructură IT foarte dezvoltată pe care o va implementa și Safety. De asemenea, ei au efectuat peste 50 de achiziții în Polonia și în străinătate și au experiență atât în procesele de investiții, cât și în integrarea post investiție. În al treilea rând, există o oportunitate masivă în creșterea portofoliului de facultative, asigurări de viață și property.

După falimentul Citi Insurance, piața românească are nevoie de noi jucători care să aducă credibilitate, inovație și creștere. Așa s-a ajuns la colaborarea cu Wefox, prin care Safety Broker aduce în România despăgubirea în maxim 48 de ore. Wefox este o companie germană/ elvețiană și cu siguranță, un partener care să genereze încrederea de care au nevoie românii.

Cum va arăta Safety Broker ca parte din UNILINK, urmează să vedem în curând. Suntem siguri că Viorel Vasile a făcut cea mai bună alegere și că va conduce mai departe compania pe care a creat-o cu aceeași seriozitate și grijă pentru nevoile clienților, ca atunci când era proprietarul afacerii. Noi îi dorim mult succes!

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Tu ce părere ai?
Lasă un comentariu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.