Andreas Aipu și Diana Teleș nu depășesc, împreună, 50 ani. Asta nu îi împiedică să conducă, de aproape trei ani, un magazin online de mare succes în România. Cu o cifră de afaceri de 750.000 euro în 2017, Fashion 24 este un magazin câștigător datorită varietății de rochii de damă, potrivite pentru toate vârstele, dimensiunile și staturile.
În anul 2015, un cuplu tânăr, muncitor și ambițios găsește o nișă nu foarte exploatată la vremea respectivă. Aceea a cumpărăturilor online, pentru orice femeie din România. Își dau seama rapid că există potențial și că ei chiar pot face asta.
Femeile sunt mari devoratoare de cumpărături online. Este visul oricărei doamne sau domnișoare!
Ce noroc pe ei să se cunoască atât de bine! S-au întâlnit în 2010 în liceu, iar de atunci sunt nedespărțiți. Andreas știe calculatoare și marketing online, iar Diana este, cum altfel, expertă în fashion, în toate dimensiunile sale.
De câțiva ani ne doream business-ul nostru, mai mult din dorința de a evita un program fix. Dar mai ales, nu prea ne împăcam cu ideea să ne ”trezim” cu un șef țăfnos și recalcitrant, zi de zi…
Așa s-a născut Fashion 24. Elementul de noutate și diversitatea produselor le-au adus o mare popularitate în rândul femeilor din România.
Ce a condus însă la succesul lor atât de rapid? Aflăm din răspunsurile lor sincere, care alcătuiesc povestea brandului de modă Fashion 24.
Dacă nu există, dar îți dorești să existe, fă tu posibil acel lucru!
Este evident că șansa celor doi tineri vâlceni s-a datorat în primul rând lipsei unui segment de acest gen în România.
Am studiat piața și am observat că există o nișă neacoperită suficient. Am încercat, așadar, să sărim în ajutorul femeilor mai plinuțe, asigurându-ne că acestea își vor găsi la noi, Fashion 24, locul ideal și relaxant pentru a-și face cumpărăturile online.
Se pare că nu au dat greș. Se vede cu ochiul liber, iar Diana și Andreas confirmă. Au pornit cu încredere la drum și nu s-au înșelat.
Totul a mers în sus, lună de lună, încă de la debutul afacerii, iar cifrele nu mint niciodată. În 2017, doar al doilea an plin de activitate, Fashion 24 a avut o cifră de afaceri netă de 750.000 euro!
E mult, e puțin?
Andreas Aipu: Este exact ținta pe care ne-o propusesem cu un an anterior. Cred că ambiția, documentarea și învățarea continuă ne-au făcut să ne atingem de fiecare dată obiectivele .
Și, cum trendul ascendent trebuie să continue, sunt aproape siguri că 2018 va fi primul an în care vor depăși un milion de euro!
Cum își fidelizează clientela Fashion 24
Ca orice altă afacere online ce livrează articole de îmbrăcăminte, și cuplul din Râmnicu Vâlcea a avut parte de impedimentele bine cunoscute.
Deoarece produsul nu poate fi palpat, unele doamne încă sunt un pic reticente. Majoritatea, însă, se lasă până la urmă convinse și achiziționează. Se vede că nu le pare rău, de aici și rata mică de retur. Clientele noastre sunt mulțumite de calitatea produselor și se întorc cu noi comenzi, într-o majoritate covârșitoare.
Mai mult decât atât, cei doi tineri antreprenori au grijă în permanență să își fidelizeze clientele. Le oferă constant vouchere cadou, transport inclus, schimbarea gratuită a produselor sau prelungirea termenului pentru retur la peste 14 zile.
Afacerea online a luat rapid amploare, astfel încât Diana și Andreas au deschis și un magazin fizic, chiar în orașul lor natal, în iarna anului 2017.
Clienții au primit cu entuziasm vestea lansării și au luat cu asalt magazinul, chiar din primele zile. S-au acomodat rapid cu noul mediu, iar micile piedici specifice trecerii din online la raft, și nu invers, nu i-au lovit și pe ei. De ce?
În mare parte, cerințele și preferințele clienților au fost aceleași, iar experiența din online ne-a ajutat. Nu ne-a fost deloc teamă, deoarece acest magazin a fost deschis cu intenția de a crește notorietatea celui online, în general pentru a întări brandul Fashion 24.
Scaunul de bucătărie infiltrat într-un business de modă
Ca în orice parcurs de succes, au avut de-a face cu situații amuzante, frustrante sau tensionate. Au rămas în amintire ca ceva aparte, dar care pe moment au dus la neliniști.
Andreas își aduce aminte de o poveste care acum pare hazlie, însa care, în acele clipe, l-a dus în pragul furiei.
Aveam programată o ședință foto într-un alt oraș pentru lansarea noii colecții de atunci. Cei de la firma de curierat au comis o eroare destul de gravă, încurcând coletul nostru cu rochii cu cel al unui alt destinatar. Am primit în colet o surpriză foarte mare – un scaun de bucătărie. Totul era programat în cel mai mic detaliu, de la locația atent aleasă, doi fotografi profesioniști, două modele cunoscute, toate acestea doar pentru a poza… un simplu scaun! 😊
Exact genul acesta de situații i-a întărit foarte mult. Amândoi sunt la prima experiență în antreprenoriat, iar evoluția lor rapidă mă duce cu gândul la faptul că nimeni și nimic nu pare să îi oprească!
Andreas Aipu și Diana Teleș promovează România!
Pe site-ul companiei, mi-a sărit în ochi o categorie distinctă de produse fabricate în România. Știți deja foarte bine – mi se pare formidabil să promovăm ceea ce are țara noastră de oferit, așa cum face și tânărul cuplu pasionat de modă.
Se pare că ponderea produselor românești este în continuă creștere, atât în online cât și în magazin.
Cunoastem cu toții faptul că produsele românești sunt atent lucrate din materiale de cea mai bună calitate, iar designerii noștri se află în topuri internaționale.
Ce dă valoare unei afaceri, din perspectiva cuplului din Râmnicu Vâlcea
Fiind și ei odată la început de drum, dar parcurgând de minune acest traseu încâlcit al business-ului, Andreas Aipu și Diana Teleș încurajează orice antreprenor să pună mult suflet în orice dorește să facă.
Să îmbine utilul cu plăcutul, dar să-și dedice majoritatea timpului afacerii. Pentru ei cel puțin, nu contează că e noapte, duminică sau sărbătoare – în online, vânzările nu se opresc niciodată!
Cât despre a construi un business în familie sau cu prietenii:
Diana Teleș: Ne petrecem aproape tot timpul împreună, iar relațiile noastre personale și profesionale se împacă foarte bine. În cele mai multe cazuri, acceptăm părerea celuilalt. Poate că ne-am dori să călătorim mai des, dar nu ne văităm, pentru că ne place mult prea mult ceea ce facem.
Pregătirea mentală este esențială, deoarece situații stresante și neplăcute pot apărea la orice pas.
Piața în care urmează să intre trebuie studiată foarte atent, unicitatea fiind un pas extrem de important pentru îndeplinirea obiectivelor.
Echipa joacă cel mai important rol, atâta vreme cât toți colegii împărtășesc determinarea fondatorilor și se respectă reciproc.
Și, nu în ultimul rând, răbdare… Multă, multă răbdare, probabil cea mai importantă cale spre succes.
Poate că Fashion 24 nu este și nu va fi vreodată cel mai mare business din România. Poate că nu vor ajunge nici măcar pe primul loc în industria modei, deși, la cum i-am cunoscut pe Diana și Andreas, nimic nu pare imposibil.
Vorbim însă despre prezent, unde doi tineri antreprenori au fost primii care s-au gândit cu adevărat la eleganța fiecărei femei din România. În nici trei ani și cu o echipă de doar 7 persoane tinere, inimoase și ambițioase, Fashion 24 a dezvoltat o nișă absolut necesară.
Iar oamenii din spatele brandului merită respectați și ascultați pentru exemplul pe care îl oferă.
*Diana Teleș și Andreas Aipu ne-au fost recomandați de către Oana M. Ștefan. Dacă știi și tu români remarcabili, ajută-ne să-i descoperim!
Lasă un răspuns
Tu ce părere ai?Lasă un comentariu!