Daniel Kearvell

Daniel Kearvell este britanic și locuiește de șapte ani în România, îndrăgostit fiind de meleagurile românești. Motivul pentru care a ajuns în România este unul profesional, în calitate de CEO al DHL Express România, după un parcurs în țări din Europa de Est și Orientul Mijlociu. Este un profesionist dedicat muncii sale, conștient însă de faptul că succesul stă în puterea de a menține echilibrul între viața profesională și cea personală.

 

Deși este un om ocupat, care își drămuiește cu mare atenție timpul, își face mereu vreme pentru lucrurile care îi fac plăcere, care îi aduc liniște și relaxare. Tocmai pentru că prețuiește timpul, crede că un bun manager și un bun părinte trebuie să învețe a oferi cu generozitate din timpul său.

 

Daniel Kearvell – un lider empatic, care știe să asculte

Liderul DHL în România ne dezvăluie secretul acestei performanțe:

Când interacționezi cu cineva, concentrează-ți toată atenția în acea interacțiune, nu te risipi și în alte direcții impuse de multitasking-ul cotidian. Cred că acest detaliu, minor doar în aparență, este o formă de considerație pentru celălalt, copil sau adult, o caracteristică pozitivă pe care atât liderii cât și oamenii obișnuiți ar trebui să le adopte.

Dacă în majoritatea timpului se ocupă de afaceri, în timpul liber, Daniel Kearvell scrie. Și nu memorii sau beletristică, ci ceea ce cred eu că e cea mai complexă formă de scriitură – literatură pentru copii. Pare simplu, dar nu oricine o poate face. Necesită două calități care nu sunt la îndemâna oricui – empatie și o mare capacitate de a asculta. Calități care îl ajută și ca manager și ca lider.

 

Daniel Kearvell: „Diferenţele ne fac speciali, motiv pentru care trebuie să le îmbrăţişăm, în diferenţă aflându-se puterea fiecăruia”

Și-a descoperit pasiunea pentru scris acum doi ani, când a publicat prima carte pentru copii, Maya the Mouse. Recent a revenit cu cea de-a doua poveste din seria caritabilă „Stories out of the Box”, Sophia the Starfish, povestea unei stele de mare care își dorește să fie acceptată de celelalte viețuitoare marine care o resping pentru că este diferită de ele.

Întreaga carte este o metaforă despre diversitate și despre felul în care acceptarea acesteia ne aduce multe beneficii în viața de zi cu zi. Mesajul care ajunge cu ușurință la copii este cum poți să îți transformi calitatea de a fi diferit într-un avantaj. Sau altfel spus, pe limbajul adulților, ce faci când ești diferit într-un mod care te vulnerabilizează, astfel încât să transformi acea vulnerabilitate într-un atu, într-o putere care te diferențiază pozitiv..

Și uite-așa, cele două cărți pentru copii se dovedesc a fi utile și pentru adulți, într-un timp special care îi reunește și îi reconectează autentic. Deloc întâmplător, cele două cărți sunt inspirate de poveștile de seară spuse celor două fiice ale sale – Maya și Sophia.

Și pentru că Daniel crede că acei dintre noi care dețin poziții privilegiate au obligația de a întoarce ceva înapoi comunității din care fac parte, o urmare firească a fost să se implice într-o cauză caritabilă. Banii strânși din vânzarea cărților vor ajunge la Te Aud România, o organizație non-guvernamentală din Gura Humorului care are în grijă peste 2000 de copii din medii defavorizate.

 

7 ani în România. Și mai urmează…

Iată cum a ajuns un britanic conectat profesional la întreaga lume să ajungă în România și să se stabilească aici:

Când am ajuns în România, s-a întâmplat să fie după o perioadă de peregrinări și muncă în cadrul DHL în diferite locuri pe glob. Eu sunt britanic, și am lucrat în Rusia, Belgia, Dubai și Qatar. Petrecusem timp în aproape toate țările Europei de Est, cu excepția României. Chiar nu știam la ce să mă aștept, dar realitatea a depășit cu mult așteptările, așa cum evident rezultă din faptul că încă mă bucur că sunt aici, 7 ani mai târziu. România e o țară foarte bogată în potențial, în toate sensurile cuvântului. Românii cu care interacționez sunt originali, deschiși, ospitalieri, cu o mare deschidere internațională.

Un profesionist care a luat contact cu atât de multe culturi este, evident, atras de tot ceea ce înseamnă leadership global. Daniel crede că un astfel de leadership presupune deschidere, flexibilitate, transparență și autenticitate.

Ca să fii eficient într-o multitudine de culturi în care activezi, ai nevoie de un grad ridicat de cultură, de inteligență emoțională, de empatie. Nevoile oamenilor sunt aceleași peste tot în lume, așa cum reiese din celebra piramidă a lui Maslow. Însă, diferențele culturale cer abordări, pârghii și stiluri de management diferite. Transformarea are loc când atingem coarda sensibilă care răspunde acelorași nevoi universale: respect, nevoie de apartenență, stimă de sine. Acestea sunt aceleași, indiferent de meridian sau crezul personal.  Când pui pe primul plan transparența, comunicarea, respectul, onestitatea, îți oferi ție cea mai bună șansă de o obține rezultatul dorit, oriunde te-ai afla.

 

Portret de lider în ascensiune

Am vorbit despre tendințe globale în leadership, așa cum au evoluat acestea în vremurile turbulente pe care le generează era digitală. Despre ceea ce ar trebui să facă un bun lider, în acest context de profundă transformare, pe toate planurile.

Când totul în jurul tău se schimbă, liderul este primul care ar trebui să dea tonul în organizația sa, pentru că, nu-i așa, principala calitate a unui lider este capacitate de a prevedea mersul lucrurilor. Daniel Kearvell consideră că principiile de bază ale leadershipului nu aduc mari schimbări.

Din experiența sa de aproape 14 ani în DHL, Daniel Kearvell povestește că transparența, comunicarea și claritatea viziunii și a mesajului sunt cerințe atemporale de care trebuie să țină cont obligatoriu orice lider.

Vremurile actuale obligă managerii și liderii în general să țină piept și să se alinieze la schimbările economice, politice, dar și progresului tehnologic, astfel încât compania sau organizația pe care o conduc să se adapteze la acestea și/sau să profite de ele.

 

Normele de azi vor deveni istorie pentru următoarea decadă

Îl inspiră faptul că lucrează pentru o companie globală care activează în 221 de țări și care oferă servicii de înaltă clasă. Îl entuziasmează progresul și caută să țină pasul cu tot ceea ce înseamnă evoluție tehnologică, esențială pentru domeniul în care activează.

Dar așa cum îi place să spună, „suntem la fel de buni precum cel mai recent transport al nostru”, așa cum spun sportivii despre cel mai recent meci sau joc al lor.

Livrăm prosperitate și fericire și chiar avem un impact pozitiv în viețile angajaților nostri – peste 100000 în toată lumea, în comunitățile în care activăm, printre clienții noștri. E un privilegiu pe care trebuie să îl meriți, nu doar să consideri că ți se cuvine. În realitate, ne transformăm și ne-am transformat mereu. Ceea ce era acceptat ca practică ori regulă acum 10 ani, acum e pus sub semnul întrebării și reformulat. La fel cum normele de azi vor deveni istorie pentru următoarea decadă.

Un singur lucru e sigur: managementul a devenit mai solicitant ca niciodată, odată cu noua generație de angajați care vine cu un set diferit de nevoi și de valori față de cele cu care am fost obișnuiți. Pentru Daniel Kearvell și managerii certificați internațional de la DHL, e valabilă norma conform căreia trebuie să ții pasul cu majoritatea, să ții cont de nevoile angajaților, clienților și businessului deopotrivă. Fără această conștientizare, fără această înțelegere, eficiența scade imens.

Comunicarea instantanee și ambiția absolvenților de astăzi contează foarte mult în cererea tot mai crescută de a oferi flexibilitate la locul de muncă și în practicile de lucru și nevoia de a se identifica emoțional cu locul de muncă, cu viziunea și capacitatea de a crea energie pozitivă și impact în comunitatea cu care lucrezi. Este esențial să fii autentic și să trăiești valorile pe care le susții fiindcă în această etapă a comunicării, e greu să ascunzi cine ești sau să pretinzi că ești ceea ce nu poți fi.

 

Daniel Kearvell: „Oferă cu generozitate din timpul tău”

În calitate de tată a două fete, Daniel crede cu putere că toți avem în noi capacitatea și responsabilitatea de a le oferi copiilor cât mai mult și mai generos din timpul nostru. De altfel, cea mai mare provocare este să rămână social, să petreacă suficient timp în mediul real, nu doar în spatele multelor ecrane care ne țin prizonieri. Una dintre frazele sale preferate, la job, dar și în afara acestuia, este ca în interacțiunea cu alți oameni – colegi, prieteni și cel mai important, copii – este „să oferi cu generozitate din timpul tău”.

Vorbind despre parenting și schimbul de generații, ajungem inevitabil și la provocările pe care le aduc noile generații, Z și Y – în învățare, dar și în inserția pe piața muncii. Din experiența sa zilnică, Daniel constată că generația Z este solicitantă.

Acasă, copiii cresc cu tehnologia cu care celelalte generații nu au fost obișnuite, iar profesional vor să își construiască o carieră mult mai rapid decât predecesorii lor. Ei cer flexibilitate în procedurile de lucru și recunoaștere. Și au un simț crescut al importanței de care are nevoie comunitatea, mediul și misiunile sociale, în general, și pe care o transmit și angajatorilor lor.

„Tinerii lideri, ca toți ceilalți lideri, de altfel, devin rezilienți pe măsură ce experimentează tot felul de provocări, cerințe. Dacă au și echilibrul și ambiția de a se alinia și a lucra în tandem cu cerințele organizației, probabilitatea de a-și spori capacitatea de reziliență e mult mai mare. Ei au nevoie și de un angajament emoțional, iar acesta se cere a fi dezvoltat în interiorul organizațiilor. E nevoie de ghidare, de mentorat, e nevoie să creezi sens și valoare – lucruri valabile pentru toate generațiile. Oricum, tehnologia a creat o tipologie de profesionist nomad care a schimbat semnificativ felul în care se contruiește o carieră astăzi.”

 

„Nu sări prea sus când câștigi, nu coborî prea jos când pierzi”

Este un om căruia îi plac provocările, o calitate care îl caracterizează foarte bine, iar jobul îi asigură din plin astfel de experiențe. Nici o zi nu seamănă cu alta, iar cei 17 ani de trai în Europa de Est și Orientul Mijlociu i-au adus numeroase provocări de depășit. Asta pentru că îi place mult ceea ce face.

De exemplu, să învăț să gândesc cu adevarat global, în timp ce acționez local. Am învățat asta în toate țările în care am lucrat, fiind în contact cu culturi și limbi diferite. Noi conectăm lumea, livrăm prosperitate economică și facem lumea mai mică. Aceste lucruri și faptul că, fundamental, nu suntem așa de diferiți, au fost cele mai grozave experiențe de învățare din ultimii 20 de ani.

Pentru că are o experiență profesională care nu e la îndemâna oricui, l-am întrebat ce l-au învățat toate aceste lucruri despre sine însuși. Astfel, pentru Daniel, cea mai bună lecție a fost cea de a valoriza prezentul, de a prețui ceea ce ai. Cu înțelepciune afirmă că, indiferent de complexitatea fiecărei provocări profesionale sau personale, mâine e o nouă zi.

În limbajul sportiv, la care mă raportez foarte des, se spune „nu sări prea sus când câștigi, nu coborî prea jos când pierzi”. Uneori, această perspectivă îți dă echilibru, care poate fi cheia unei absolut necesare mulțumiri de sine.

Și pentru că am ajuns să vorbim despre încrederea și mulțumirea de sine, îl întreb dacă în această etapă de viață este persoana de care ar fi avut nevoie în tinerețe. Dat fiind faptul că a eșuat ca jucător de rugby profesionist, tânărul Daniel Kearvell ar fi oarecum dezamăgit de adultul de astăzi.

Una peste alta, însă, ar fi destul de mulțumit de varianta lui mai matură. Și sigur ar fi foarte încântat că i s-au publicat cărțile pentru copii din seria Stories Out Of The Box, încheie optimist Daniel Kearvell.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Tu ce părere ai?
Lasă un comentariu!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *