Cristian Florea și colegii săi se află în spatele celei mai de succes platforme de concursuri pentru bloggeri. El facilitează promovarea brandurilor prin crearea unor campanii cu ajutorul bloggerilor. Vorbim de un fel de proiect de backlinking din care toate cele 3 părțile au de câștigat. Campaniile sunt atractive, iar bloggerii mulțumiți.
A fost odată ca niciodată un mediu colorat virtual în care bloggerii postau pe blogurile proprii și firmele aveau nevoie de promovare. Iar o mână de oameni coceau un nou proiect care să îi aducă pe toți împreună.
În 2011 se năștea proiectul, iar în 2014 Cristian Florea se alătura ideii deja formate pentru a o ajuta să înflorească.
Cristian Florea, Cristian China – Birta și Vlad Dulea sunt cei care fac minunile posibile din spatele celei mai longevive platforme de campanii pentru bloggeri. Blogalinitiative.ro este singura platformă dedicată concursurilor cu și pentru bloggeri, care a trecut testul timpului și al corectitudinii.
Aici nu există concursuri fictive, companii care dispar și nu mai oferă premiile sau webmasteri care nu răspund la emailuri sau comentarii. Toate trei părțile sunt mulțumite, iar lucrurile merg ca pe roate.
Blogal Initiative este, simplu spus, inițiativa 2.0 care vrea să pună umărul la dezvoltarea blogosferei locale. Scopul nostru este de a strânge în jurul acestei inițiative bloggeri care vor să se profesionalizeze și care vor să se implice în dezvoltarea pieței locale în care ei activează.
Cine este Cristian Florea?
Cristian Florea e născut și crescut în Focșani până la finalul ciclului liceal, apoi mutat în București în care locuiește deja de vreo 7 ani de zile.
Am fost mereu curios și pasionat de tot ce mă înconjoară și am experimentat tot ce am simțit că poate deveni o pasiune.
Primul său vis era să devină electrician, apoi și-a dorit să fie atlet de performanță. În clasa I a început să meargă la un Centru de Electronică pentru copii, poveste care a continuat pentru 5 ani, apoi s-a apucat de atletism de performanță. A făcut și asta vreo 5 ani, apoi a renunțat.
Se pare că sufletul său a fost împărțit între timpul petrecut la calculator și cel petrecut în praf alergând. Aceste două lucruri diametral opuse și-au făcut loc în viața sa deși la un moment dat și-a deschis un blog căruia i-a oferit toată atenția.
Pasionat și curios, a mers la facultatea Politehnică, la specializarea Inginerie Electrică, iar după un semestru și-a dat seama că nu i se potrivește.
Pentru a-și regla cursul vieții a ales să urmeze cursurile facultății de Comunicare și Relații Publice, o facultate pe care a și terminat-o pentru că i-a plăcut. Cunoștințele dobândite aici i-au fost de mare ajutor în domeniul bloggingului, a rețelelor sociale și a comunicării online.
Sunt meticulos, calm şi uneori mult prea atent la detalii. Îmi place să scriu articole în urma cărora cititorii să rămână cu informații interesante sau să povestesc despre trucuri care le-ar putea face viața puțin mai ușoară.
Proiectul Blogalinitiative
Blogalinitiative a fost inițiat de Cristian China-Birta și Vlad Dulea în 2011 deoarece au simțit că piața de blogging din țara noastră avea nevoie de o platformă de legătură între bloggeri și companii. S-a dovedit un proiect bun deoarece platforma are deja o vechime de 8 ani, iar numerele stau în felul următor:
- 593 bloggeri activi în Campionatul Național de Blogging;
- din 6 iunie 2011 până azi;
- la
- premii în valoare totală de
- în Giftshop în valoare totală de
Eu am ajutat-o să funcționeze mai bine și să dezvolt baza de date de bloggeri și clienți.
Top 4 motive pentru care bloggerii au ales să participe la campaniile organizate sunt:
- subiectele potrivite blogurilor lor;
- produse de calitate oferite drept premiu;
- posibilitatea de a testa produsele;
- seriozitatea clientului;
Top 4 premii preferate ale bloggerilor sunt:
- bani 17%;
- laptopuri 14%;
- smartphone-uri 11%;
- tablete 11%;
- cărți 9%;
Bloggerii participanți la campaniile Blogalinitiative se pot înscrie la concurs doar după ce au afișat bannerul site-ului pe blogul lor. Au de ales 2 dintre următoarele 4 tipuri de campanii:
- Campionatul Național;
- Campionatul Local București;
- Campionatul Local Craiova;
Premiile cel mai des oferite sunt recompense în bani exprimate în Euro sau vouchere la diverse magazine. Pe deasupra, premiile conțin puncte care pot fi folosite în secțiunea de Giftshop. Aici sunt oferite produse de firmele colaboratoare celor care licitează cele mai multe puncte, iar bloggerii sunt extrem de mulțumiți de acest aranjament.
Provocările colaborării cu bloggerii și companiile
Când ești persoana de legătură între bloggeri și companii, încercând să creezi campanii de succes, lucrurile se complică. Vor exista mereu provocări, iar cea mai mare este cea de a înțelege ambele tabere și găsirea unei soluții care să le mulțumească.
De multe ori așteptările și dorințele lor sunt diferite: companiile vor să fie menționate cât mai des, iar bloggerii doresc să nu deranjeze cititorii menționând brandul de cât mai puține ori.
Când reușim să găsim acea linie fină care să mulțumească atât bloggerii, cât și companiile, înseamnă că ne-am făcut treaba bine.
Deși a lucrat la campanii diverse, multe și care mai de care mai complexe, Cristian Florea nu consideră că a avut momente dificile. Odată trecut peste ele, parcă nimic nu mai pare dificil.
La polul opus, cel mai satisfăcător moment din viața sa profesională ar fi campania cu cele mai mari rezultate: 262 de bloggeri înscriși au publicat 531 de articole.
Colaborarea cu bloggerii și companiile a trecut testul timpului, iar toate celelalte platforme și site-uri au ajuns în uitare. De ce? Pentru că oamenii din spatele platformei sunt și ei bloggeri, ceea ce le-a oferit o idee despre cum gândesc și ce își doresc bloggerii.
Asta ne ajută să înțelegem mai bine ce-și doresc bloggerii și ne ajută să ne și împrietenim mai ușor.
Cristian Florea: „Cel mai important lucru e să știe de ea fiecare blogger căruia îi place să scrie”
Scopul acestei platforme este de a aduce laolaltă bloggerii cărora le plac competiția și scrisul. În timp ce se perfecționează, să se bucure de avantajele acestei platforme: concursuri, premii, adrenalină, networking in real life. Bloggerii și reprezentanții companiilor se întâlnesc în mediul offline regulat.
Mi-ar plăcea să se înscrie pe site și să vadă dacă acest tip de activitate e potrivită pentru ei.
Ce zic bloggerii despre campaniile organizate pe platformă?
Atât bloggerii, cât și companiile au fost mulțumite de cum a decurs totul, iar în campaniile cu influenceri, când bloggerii știu ce au de făcut, iar clientul înțelege ce pot oferi aceștia, totul iese bine.
Colaborarea între două categorii atât de diferite este bună atât timp cât bloggerii nu se tem să pună întrebări despre cerințele campaniilor.
O simplă întrebare a schimbat complet percepția mea asupra campaniei și felul în care înțelegeam ce am de făcut în cadrul campaniei.
Social media și scrisul
Pasiunea pentru social media a început încă din școala generală, când în timpul orelor de informatică a învățat să facă site-uri.
Am reușit să organizez primul blogmeet din Vrancea (eu fiind crescut în Focșani), iar asta m-a făcut să-mi doresc să fac o carieră din asta. Ulterior m-am mutat în București, am devenit Social Media manager la Kooperativa 2.0 și am pus bazele unui proiect numit casăștiți.
Singur a început să creeze tot felul de designuri pentru site-uri, iar în 2008 a creat un design de platformă de blogging.
Pentru că mi-a plăcut am rămas activ și conectat la lumea social media. Am renuțat la design și la realizare de site-uri prin 2009, dar cu scrisul am rămas.
Lunile acestea, blogul său va împlini 11 ani. Aici Cristian Florea, postează despre tot ceea ce știe și îl interesează, dar mai ales despre acele lucruri care i-ar interesa pe cititorii săi.
Este proiectul în care a fost implicat cel mai mult timp. A crescut de la un an la altul și i-a adus o mulțime de oportunități și de cunoștințe.
Decizia de a fi activ pe blog reprezintă una dintre cele mai bune pe care le-am luat vreodată.
Despre viitor nu are nicio idee ce va fi, dar este sigur că și peste 3-4 ani oamenii vor citi bloguri, iar el va fi acolo și va publica frecvent conținut cât mai util.
Planurile sale de viitor se rezumă la învățarea cât mai multor lucruri legate de social media și business. De asemenea, ar vrea să scaleze de la an la an businessul blogului personal și al proiectului casastiti.ro, câștigătorul locului 3 la Webstock Awards, categoria Utility.
Cristian Florea și Casastiti.ro
Casăștiți.ro este locul în care cele mai mari curiozități ale lumii sunt prezentate în mod comic și concis de către Cristian Florea. Se străduiește să publice în fiecare zi pe blog și să promoveze conținutul pe Facebook și Linkedin.
Deși nu are un motto al său, are mereu grijă să se comporte cu ceilalți așa cum ar vrea să se comporte alții cu el. Este îndeajuns pentru a face un motto din asta.
Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face! Că nu toată lumea are aceleaşi gusturi. George Bernard Shaw știa ce zicea.
Cristian Florea este acel tip amabil din spatele platformei care îți va răspunde la întrebările târzii din noapte, prietenos și extrem de profesional.
Pasiunea pentru ceea ce face se vede din ușurința cu care scrie. Mai mult transpare dorința de a comunica bine cu oricine apelează la el. Articolele sale sunt aparent simple și ușor de digerat.
De fapt, în spatele celui mai simpluț articol stă un research amănunțit. Pentru a afirma ceva, Cristian Florea confirmă din cel puțin două surse de pe internet și în special din cărți.
Câți oameni din ziua de azi mai scriu pe blog din ceea ce citesc căutând lucruri interesante? Dăruirea sa se vede din fiecare post pe blog. Sunt sigură că bloggerii se vor bucura de o experiență frumoasă pe Blogalinitiative.ro în mare parte datorită lui.
De reținut: un studiu realizat de platformă a relevat faptul că bloggerii asociază platforma cu 40 cuvinte pozitive. Cele mai importante sunt: campanii, premii, bloggeri, competiții, seriozitate, oportunitate, profesionalism.
Lasă un răspuns
Tu ce părere ai?Lasă un comentariu!