Ciprian Dron Unity Group

Ciprian Dron este mereu cu un pas în față în industria brandingului. Acesta a pornit la drum în urmă cu 18 ani alături de partenera sa din viața reală. Împreună au construit un grup de firme care oferă servicii complexe de branding, PR & advertising, Unity Group.

 

Grupul are birouri în Iași, București și Londra și realizează proiecte de branding, rebranding și comunicare strategică pentru clienți.

Unity Group reprezintă integrarea activităţilor într-un concept unitar, dar şi o reaşezare logistică a unei multitudini de servicii pe care echipa lui Ciprian Dron le oferă pe piaţa din România şi din Marea Britanie: Bloom Communication pentru strategie de brand, Impressum Communication pentru PR corporate, Sunday Media pentru studii econometrice, strategii de media, media buying, We-Do Communication pentru media buying şi monitorizare media. Portofoliul Unity Group este completat de Nomenius, o firmă specializată în înregistrare de mărci, brevete, invenţii şi consultanţă în domeniul proprietăţii intelectuale.

Încă de pe băncile facultății Ciprian a fost extrem de activ, în special în ONG-uri și alte proiecte inedite. Printre acestea, a participat inclusiv la realizarea de documentații tehnice pentru avioane Airbus, fiind membru în structura de management a unei companii furnizor de servicii pentru Airbus.

 

Pasiunile contribuie la succesul în afaceri

Ciprian Dron este dovada vie a faptului că domeniul afacerilor nu exclude arta. Este pasionat de pictură (pictează în mai multe stiluri), iar această abilitate l-a ajutat mult în diversele proiecte în care a fost implicat.

Îi place muzica clasică, dar și cea preclasică, apreciază autorii celebri de operă și iubește jazz-ul. Îi place filosofia, preferându-i pe grecii antici, pe Schopenhauer, Kierkegaard, Noica, Lucian Blaga. Era cititorul numărul 1 la biblioteca școlară și în liceu, iar acum citește predominant literatură de specialitate.

Un proiect editorial important pe care l-a lansat Ciprian este platforma Business Age, care a pornit inițial ca centru de resurse pentru antreprenorii români. A funcționat timp de 9 ani, până în 2019 și a fost gândită ca revistă de afaceri ce reunea informații internaționale.

 

Branding-ul explicat de către un specialist

Brandingul pornește de fapt de la un audit, o analiză profundă a afacerii, a pieței, a competiției, cu legături în planul investițional și în viziunea companiei.

„În România, prea puține agenții de branding & comunicare construiesc și fac analiză profundă de business”, susține Ciprian Dron. „Puțini antreprenori români înțeleg importanța analizei de date și nu colectează/cumpără suficiente informații standardizate, vitale pentru a putea crește afacerea. Fără aceste date, un antreprenor nu își cunoaște potențialul și se mulțumește cu foarte puțin.

Mulți au căzut în capcana de a se promova doar pe rețelele sociale sau pe Google și confundă designul cu brandingul. TV-ul este mediul cu cel mai mare grad de penetrare, unde într-o lună și jumătate poți obține rezultate pe care le-ai putea obține în online în 6 luni, privind notorietatea și reputația.

De reținut pentru antreprenori – online-ul face conversie, TV-ul face reputație, iar o afacere are nevoie de ambele. Chiar dacă TV-ul pare costisitor la prima vedere, focusul trebuie pus pe costul pe mia de utilizatori targetați, care este mai ieftin decât orice alt canal.

O altă etapă importantă în evoluția unui brand este schimbarea poziționării. În acest punct schimbi și stilul vizual, de preferință ciclic, atunci când vrei să mergi la un alt nivel cu consumatorii tăi. Abia după aceasta se schimbă comunicarea comercială, în funcție de obiectivele stabilite.

 

Lecții de antreprenoriat de la Ciprian Dron

Dacă nu te simți confortabil cu asumarea riscurilor pentru deciziile luate, nu ai ce căuta în antreprenoriat. Dacă ești atent și ai deschiderea de a te uita în jur, vei identifica oportunități. Pentru asta însă e nevoie de muncă, de networking și de perseverență.

În ceea ce privește educația antreprenorială, Ciprian Dron constată că principala problemă vine din școli, unde nu se vorbește despre construirea unei cariere.

Tinerii ajung în câmpul muncii nepregătiți pentru responsabilitățile pe care le presupune un loc de muncă. Sistemul antreprenorial din România oferă numeroase provocări, dar și foarte multe opțiuni. Există probleme în România cu coerența legislativă, cu ultra-impozitarea forței de muncă, cu infrastructura, cu predictibilitatea. Cu toate acestea, în același timp există și foarte multe libertăți în a transforma afacerea așa cum vrei tu.

El consideră că profitabilitatea poate crește cu 70% doar prin eficientizare internă. Aceasta se poate realiza prin analize cantitative și calitative.

Pe de altă parte, mulți antreprenori se feresc de strategie și de marketing. Un antreprenor trebuie să știe cel puțin lucrurile elementare. Ar trebui să învețe să-și aleagă partenerul, să știe ce să îi ceară și să citească rapoarte de marketing.

„E foarte important să te prezinți în piață, mai ales ca start-up. Nu e suficient să ai cele mai bune produse. Antreprenorul trebuie să argumenteze motivele pentru care produsele sale se diferențiază de competiție și, implicit, merită cumpărate.

Nu există o formulă a succesului, iar ca adulți ne punem de multe ori probleme false, care ne blochează.


În orice afacere e nevoie nu doar de un contabil bun, ci și de oameni care să ajute la înțelegerea circuitului banilor în companie. Un economist bun și un avocat bun pe litigii care te ajută să nu ajungi la procese te scapă de multe probleme”, e de părere Ciprian.

Previziunile asupra comportamentului clienților se fac de multe ori în mod idealist. Se pornește de la premisa că ei se vor comporta perfect, dar realitatea poate fi deseori diferită. Trebuie să te organizezi astfel încât vârful organizației tale, atunci când este ocupată maxim, de fapt să fie 80% ocupată. Să ai un 20% în care să poți înghiți spike-urile, altfel ai diverse probleme de implozie.

În ceea ce privește diferențele între mediul de afaceri din străinătate și cel românesc, Ciprian este de părere că: „În comparație cu România, mediile de afaceri din afară se orientează în primul rând spre resursa locală. Abia atunci când nu găsesc local resursa de care au nevoie, se îndreaptă spre furnizori externi. Noi, românii, nu avem foarte multe proiecte externe pentru că este greu de pătruns în aceste condiții”.

 

Cum se dezvoltă Bloom și Unity Group

Ciprian Dron învață acum prin practică, analizând în profunzime afacerile de care se ocupă. „Stai alături de clienți și parcurgi cu ei tot procesul de business, iar asta presupune multă muncă și mult timp”.

Faptul că are un grup de agenții specializate care acoperă 360 grade tot ce ține de branding (comunicare, PR, identitate vizuală, conținut etc.), îl ajută să poată segmenta pe piloni o afacere.

Serviciile oferite de grupul său sunt strategie de brand, management de brand, identitate verbală și vizuală, campanie de comunicare, print & packaging, design interactiv & design de platforme web, branding ambiental, producție spoturi publicitare, media buying, media strategy.

Îmi asum doar lucrurile pe care pot să le fac bine. Să nu vând mai mult decât pot să fac, pentru a-mi păstra credibilitatea și pentru a face cinste profesiei.

Probabil că Unity Group este singura entitate de marketing din România care, pe lângă PR, are o companie afiliată care se ocupă de proprietate intelectuală și tot ce înseamnă partea juridică a proceselor de comunicare (regulamente, etichetare, GDPR etc.). Are mulți parteneri cu servicii specializate în diverse domenii, inclusiv în zona de finanțare, asigurări, procese, proceduri. Astfel, poate oferi clienților parteneri testați și care oferă rezultate.

Unity Group

Unity Group, varianta vizuală

Pe lângă colaborarea cu grupul BSH, pe care o are de 15 ani, compania sa a lucrat cu unele dintre cele mai importante branduri din România – Matache Măcelaru’, Penny România, H&M, Siemens, Pambac, E.on, Skol, Mandy, Granini, Cris-Tim etc.

 

Provocările Bloom și planuri de viitor

Deoarece munca lui Ciprian și a întregii sale echipe s-a concentrat pe creșterea business-urilor clienților, nu s-a comunicat activitatea grupului pe care îl conduce sau proiectele de impact. Prezentul articol vine ca o compensare a acestui deficit.

Obiectivul său este să creeze relații durabile, iar munca lui să aibă un impact pozitiv. Desigur, să crească numărul clienților din străinătate rămâne unul dintre obiectivele prioritare și în 2022.

Dacă ținem cont de faptul că a demonstrat că aduce rezultate excepționale pentru firmele mari cu care colaborează de peste 17 ani, e doar o chestiune de timp până va ajunge acolo unde și-a propus. Astfel de branduri care fac performanță aici și în străinătate fac cinste țării noastre și ne bucurăm să le spunem povestea. Mult succes pe mai departe!

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Tu ce părere ai?
Lasă un comentariu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.