Ruxandra Micu Gourmandelle

Pentru cei dornici de o schimbare la nivel culinar sau de adoptarea unui nou stil de viață, Ruxandra Micu, blogger gourmandelle.com a găsit soluția ideală, izvorâtă inițial dintr-un simplu hobby: un program personalizat în funcție de preferințele și nevoile fiecărui utilizator, sub forma unui plan de masă.

 

La nici 30 de ani, tânăra bloggeriță Ruxandra Micu, cu studii de arhitectură la bază, a reușit să pătrundă pe o nișă exclusivistă, aceea a vegetarienilor. Ideea i-a venit în urma numeroaselor cereri primite pe blog, iar punerea în practică a fost un pas natural, având în vedere că ea este o gurmandă, dar, în același timp, și o „bucătăreasă” pasionată.

 

De la arhitectură la marketing online și blog, Ruxandra Micu a reușit să-și urmeze pasiunea pentru alimentație sănătoasă

La prima vedere, alegerile profesionale ale bloggeriței Ruxandra Micu pot părea derutante. Dacă însă te gândești bine și pui informațiile cap la cap, îți dai seama că totul se leagă. Nu degeaba, Gourmandelle a ajuns să fie cunoscut inclusiv în America.

A început prin a fi studentă la Arhitectură, însă după numai primul semestru și-a dat seama că viitorul în acest domeniu nu-i va fi tocmai pe plac și că, evident, nu-l va face cu pasiune. Așa că propunerea venită la scurt timp de a lucra în web design a fost o oportunitate de a testa și alte lucruri.

Nu regret că am urmat facultatea de arhitectură. Mi-a cizelat gustul și mi-a format ochiul pentru ceea ce înseamnă un design bun. Astfel, încă din primii ani de facultate, am început să mă îndrept ușor către design grafic și web, ceea ce fac și acum însă integrat cu tot ceea ce ține de marketing online. 

Deocamdată cel puțin, această trecere s-a dovedit benefică pentru Ruxandra, mai ales că, spune ea, toate experiențele au ajutat-o să realizeze ceea ce are azi, dar și să evolueze ca om și profesionist.

Mi-am găsit astfel drumul, iubesc ceea ce fac și îmi face foarte multă plăcere să învăț zilnic lucruri noi despre acest domeniu. Este un proces continuu de învățare deoarece lucrurile se schimbă zilnic în mediul online. Mă bucur că arhitectura mi-a deschis astfel drumul către marketing online și blogging, pentru că dacă aș fi urmat probabil o facultate în domeniu, cred că ar fi făcut în așa fel încât să îmi absoarbă toată pasiunea. 

 

Blogul a venit odată cu schimbarea stilului de viață

În urmă cu 7 ani, atunci când a lansat Gourmandelle, Ruxandra nu se gândea la succesul de azi. Scopul ei a fost acela de a ajuta cât mai mulți oameni să mânânce sănătos, arătându-le și o altă latură a alimentației, mesele cu mai puțină carne sau deloc. În plus, blogul se distingea și prin faptul că toate rețetele erau făcute și testate de ea însăși.

Îmi place să mănânc! Sunt o gurmandă, îmi place la nebunie să gătesc și cred că este o pasiune moștenită oarecum din familie. Ambii părinți gătesc foarte bine. Mama are un stil mai clasic, iar tatălui meu îi place să inoveze, să încerce arome și combinații noi. Eu am luat un pic de la fiecare și mi-am format propriul stil de a găti. Gătesc de când eram mică, însă pasiunea a luat forma blogului abia acum câțiva ani când am ales să adopt un stil de viață sănătos și să renunț la carne. Am vrut să îmi creez un fel de „jurnal online” unde să adun rețetele mele și să le arăt tuturor că se poate mânca excelent și vegetarian. 

 

De la pasiune la business a fost doar un pas

Ruxandra nu și-a propus neapărat să facă din blogul ei un business în adevăratul sens al cuvântului. A vrut doar să schimbe, atât cât putea, mentalitatea oamenilor și a vrut să arate că se poate trăi și renunțând parțial sau total la carne.

Dar, mai ales, a vrut să demonstreze că un regim alimentar vegetarian nu înseamnă automat și o înfometare continuă. Faptul că în foarte scurt timp s-a ivit posibilitatea de a dezvolta o afacere, nu a făcut-o pe Ruxandra decât să se bucure de acest parcurs.

Am pornit pe o platformă gratuită – Blogspot – și l-am ținut așa, cred că vreo 2-3 ani. Apoi am decis să îl duc la următorul nivel și l-am mutat pe domeniu propriu. Acea perioadă a coincis și cu interesul meu pentru marketing online, și practic blogul meu a fost spațiul de testare în acest domeniu. Abia de aproximativ 2 ani am lansat și aplicatia web de planuri de masă și blogul a devenit și afacere, însă pasiunea a rămas, și scopul meu este același – acela de a ajuta cât mai mulți oameni să adopte o alimentație sănătoasă. 

 

Plan meals cu rețete sănătoase, economice și testate

Ideea lansării unei aplicații de planuri de masă i-a venit bloggeriței după mai multe cereri primite pe site. Majoritatea cititorilor își doreau planuri de masă personalizate pentru diete raw, vegane, pescetariane, low FODMA, clean eating sau macrobiotice.

S-a gândit să-și facă munca mai ușoară, să automatizeze aceste planuri care în mod normal îi luau câte 4 ore. În urma unei investiții de 15.000 de euro, Ruxandra Micu a creat aplicația web ce poartă denumirea de Meal Plans.

Procesul se face automat, instantaneu după efectuarea comenzii, iar planul de masă poate fi vizualizat și customizat în contul fiecărui client. Se pot seta obiective personale, precum slăbit, creșterea masei musculare, evitarea alimentelor procesate etc,  iar rețetele vor fi alese corespunzător.

Ruxandra Micu Gourmandelle

Lunar, Ruxandra adaugă sute de rețete noi în baza de date pentru a oferi rețete noi clienților recurenți. Aplicația are o interfață prietenoasă, cu un tur virtual la început care îi arată utilizatorului cum să folosească toate funcțiile aplicației. Planurile de masă pot fi printate, la fel și listele de cumpărături care sunt generate automat pe perioada aleasă. 

Aplicația se adresează tuturor persoanelor care doresc să mănânce mai sănătos, cu mai puțină carne, să se organizeze mai bine și să nu mai piardă timp și bani la cumpărături. Știind din timp ce trebuie să mănânci într-o săptămână, având rețete special alese pentru nevoile tale și lista de cumpărături, îți este mult mai ușor să îți pregătești mesele, fără stres.

 

România, piața pe care Ruxandra Micu își dorește să o cucerească

Ce și-a propus Ruxandra să facă pe viitor cu acest program? Să-l dezvolte, sau mai bine zis, să-l facă interesant și îndrăgit și pentru publicul român. Pentru că, oricât de ciudat ar părea, românii nu sunt încă foarte familiarizați cu această aplicație.

În România încă nu s-a dezvoltat atât de bine acest trend al planificării meselor și eventual a pregătirii lor în avans pentru a economisi timp și pentru a evita astfel să mâncăm alimente nesănătoase dar rapide. Ruxandra Micu este determinată să schimbe acest lucru.

Cu puțină organizare, nu numai că putem să mâncăm mai bine, mai sănătos, dar economisim și timp și bani. Au început să se vadă semnele și la noi. Românii sunt din ce în ce mai interesați de ce înseamnă un stil de viață sănătos. Au început să realizeze că alimentația bogată în carne și alimente procesate nu este sănătoasă și se îndreaptă către slow-food și diete bogate în vegetale. Schimbarea este uriașă comparând cu ce era acum 5-6 ani când am pornit blogul. Era o ciudățenie să fii vegetarian în acea perioadă, acum însă comunitatea crește, iar asta nu poate decât să mă bucure

Tânăra plănuiește extinderea serviciilor pe care le oferă. Următorii pași sunt o continuare firească a ceea ce a construit: o aplicație de mobil pentru Meal Planner și o secțiune de membership pentru blog care va oferi resurse utile (video-uri, interviuri cu specialiști, eBooks, ghiduri, tutoriale, vouchere). 

Nu degeaba, Ruxandra Micu a ajuns cu Gourmandelle în multe case de peste ocean. Avem așadar toate motivele ca și noi în România să îi ascultăm vocea virtuală! 

sursă foto: arhivă personală

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Tu ce părere ai?
Lasă un comentariu!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *