Vlad Plăcintă Asociația Salvează o inimă

Vlad Plăcintă a devenit în doar 10 ani un nume sinonim cu salvarea vieților. Prin asociația sa „Salvează o inimă” strânge bani pentru copii grav bolnavi, al căror tratament e mult prea costisitor pentru părinţi. Cu toate că e un om simplu care trăiește într-un sat din Botoșani, a strâns până acum peste 14 milioane de euro cu care a ajutat sute de vieți. Povestea sa ne arată că ai nevoie doar de un suflet bun pentru a schimba lumea!

 

Vlad Plăcintă are 36 de ani, este căsătorit, are doi copii şi locuieşte într-un sat din Botoșani. Nu a crescut în lux și în confort, dar a știut să vadă partea frumoasă a vieții și a înțeles că doar împreună suntem o comunitate.

Viața l-a purtat o scurtă perioadă de timp în județul Caraș-Severin, unde tatăl său a fost un timp minier, după care s-a întors în satul natal alături de familie. A muncit într-un atelier de tâmplărie PVC și a învățat să facă tot ce trebuie pentru supraviețuire. În aceeași perioadă a învățat vânzări, ceea ce l-a ajutat mai târziu când și-a dedicat întrega existență salvării de vieți omenești prin acțiuni caritabile.

Pandemia l-a pus la încercare deoarece locul de muncă nu i-a mai asigurat existența, dar până la urmă lucrurile s-au aranjat în așa fel încât și-a putut îndeplini scopul de a-i ajuta pe cei nevoiași. Educația primită acasă l-a făcut să-și dorească mereu să ajute, chiar dacă nici el nu avea o stare materială foarte bună.

 

Să fim oameni e primul pas spre o comunitate unită

Dacă până în 2011 nu avea un scop bine definit în viață, acel an avea să-i dea o nouă direcție care a dus la crearea unui fenomen de amploare. Vlad Plăcintă a fost toată viața un om religios, fiind mereu aproape de biserică. Cu ocazia unui pelerinaj la mănăstirea Zosin (judeţul Botoşani), a aflat de cazul unui copil de 1 an și patru luni bolnav de tetrapareză spastică. Familia nu avea bani suficienți pentru a-l trata.

Cum deja începuse să fie foarte pasionat de calculatoare și de internet, s-a gândit să creeze o campanie de strângere fonduri pentru acel copil. Avea deja un blog numit „Botoşăneanul ortodox”, unde începuse să posteze anunțuri umanitare din alte surse, așa că a început propria sa campanie umanitară.

A creat un nou blog numit „Să fim oameni” și a încercat apoi să creeze o asociație cu acest nume, înțelegând că nu putea ca persoană fizică să primească bani pentru a-i ajuta pe alții. Cum acest nume a fost respins deoarece era luat de altcineva, a decis să-și numească asociația „Salvează o inimă”, apărută în cele din urmă pe 12 decembrie 2012.

Este exact ca în vânzări. Eu vin cu un produs, între ghilimele fiind spus, îl prezint şi lumea dacă vrea îl cumpără sau nu. Aşa şi aici. Eu vin cu o poveste reală, cu o situaţie reală şi rămâne la latitudinea omului dacă poate ajuta sau nu, dacă are încredere sau nu are încredere. Îmi e greu, dar încerc să fac în aşa fel încât să nu refuz niciun caz grav.

Tehnologia în slujba salvării de vieți

În paralel cu asociația, Vlad Plăcintă a studiat strategii de marketing, e-commerce și tot ce ține de partea modernă a vieții. Astfel, a înțeles cum să se adapteze la nevoile cotidiene și să câștige încrederea celor care doresc să spriine cazurile pe care el le promova.

Știa că doar printr-o transparență cât mai mare poate beneficia de sprijin. Astfel, a lansat un site pe care au fost publicate poveştile celor care au nevoie de ajutor, dar şi chitanţe pentru fiecare leu cheltuit.

Nu a fost ușor deoarece nu dorea să invadeze viețile familiilor nevoiașe pe care le ajuta și care erau în suferință. A ales să le solicite constant informații noi și poze cu evoluția, pentru ca donatorii să înțeleagă atât rolul pe care l-au avut în salvarea cazurilor respective, cât și să încurajeze continuarea donațiilor acolo unde mai era nevoie.

Vlad Plăcintă Asociația Salvează o inimă

Vlad Plăcintă: „Să fii serios cu donatorul, pentru ca omul să ştie ce faci cu banii lui.”

În 2014 a implementat un sistem de plăți online după un model pe care Vlad l-a văzut pe un site de fundrasing. Artizanul acestui proiect este Marius Bucur, un inginer IT din Elveţia care lucrează pentru Google.

Din acel moment, toate tranzacțiile prin asociație arătau donatorilor cum sunt folosiți banii lor și cum evoluează cazurile pe care ei le sprijină. Astfel, cu sprijinul specialistului IT, „Salvează o inimă” devenea singura platformă care suporta toate metodele de plată principale: card, SMS, Paypal, donaţie prin firmă online.

Recent a renunțat să externalizeze serviciile de marketing. După 3 luni de mentorat a ajuns să aibă singur rezultate mai bune finndu-i mai ușor să gestioneze atât timpul cât și banii investiți în marketing.

 

Seriozitatea și transparența, secretul succesului lui Vlad Plăcintă

Din momentul în care sistemul de donații a fost implementat și fiecare a putut vedea cum îi sunt folosiți banii, numărul donatorilor a crescut exponențial. La fel, a crescut și numărul celor care au cerut ajutorul lui Vlad Plăcintă.

Telefonul său sună aproape zilnic și nu știe niciodată când va demara o nouă campanie. Îi e foarte greu să refuze cazuri, iar consumul psihic este unul imens.

De multe ori a acceptat să își asume cazuri foarte grele pentru care în acea clipă nu avea nicio soluție. Consideră că doar credința în Dumnezeu l-a ajutat în astfel de situații, când apăreau rapid oamenii potriviți care să-i fie alături în demersurile sale.

Avem relaţii bune cu clinicile, dar am fost şi de cuvânt. Când am spus să primească pacientul că eu plătesc, am plătit, chiar dacă uneori nu știam de unde voi face rost de banii respectivi.

O clinică de oftalmologie din București, Clinica Monza din Bucureşti (specializată pe cardiologie şi ortopedie), spitale private din Turcia și Austria, dar și multe alte clinici care au aflat de seriozitatea sa i-au devenit parteneri în acțiunile umanitare.

Printre cei care i-au sprijinit mult proiectele în ultimul timp este și celebrul antreprenor Ștefan Mandachi. Colaborarea lor s-a concretizat prin faptul că Asociația „Salvează o inimă” a finanțat recent construcția a două fântâni în Uganda, ca parte din proiectul inițiat de antreprenorul sucevean.

 

Implicarea mobiliează

În 2020, la începutul pandemiei, s-a implicat în a strânge fonduri pentru achiziția unui aparat de testare Covid-19. Acest aparat a fost cumpărat cu sprijinul financiar al unor oameni de afaceri din Botoșani și a fost ulterior donat spitalului județean.

În cei 10 ani de voluntariat, Vlad Plăcintă a colectat deja peste 14 milioane de euro cu care s-au salvat viețile a sute de copii și adulți care nu ar fi avut nicio șansă fără acel spriin. Sunt acțiuni pentru care se strâng banii necesari în doar câteva zile, dar și cazuri care necesită timp mai îndelungat. Un lucru e sigur: niciun caz în care Vlad Plăcintă se implică nu e abandonat, indiferent cât de dificil este sau cât de mare e suma necesară.

A fost conștient de la început că pot apărea și situații neplăcute. De aceea, banii colectați de asociație nu trec prin mâinile beneficiarilor direcți, ci ajung direct la clinicile care se ocupă de rezolvarea medicală a cazurilor respective. Totul este făcut cu ajutorul unui avocat specializat, eliminându-se astfel orice suspiciune legată de folosirea banilor donați.

Vlad Plăcintă: „Dacă ar fi să pun un panou uriaș undeva, ar avea ca mesaj un singur cuvânt: Iubiți-vă!”

Oamenii au ajuns să-l cunoască, să-l admire și să i se alăture în acțiunile lui, conștienți fiind că o comunitate există doar fiind împreună la bine și la greu, dar și că e datoria fiecăruia să își ajute semenii. În jurul său s-a format o echipă, pe care o coordonează fără a fi nevoie să își părăsească locul unde se simte împlinit.

Unul dintre ultimele cazuri rezolvate este al Mihaelei Andrieș. În doar 5 zile calendaristice, asociația „Salvează o inimă” a strâns 40.450 de euro, suma necesară pentru intervenția chirurgicală la un spital din Germania.

De asemenea, Vlad Plăcintă s-a implicat recent în amenajarea Casei Nicolae din Satul Rădeni, Comuna Frumușica, Județul Botoșani, un loc unde oamenii străzii beneficiază de un acoperiș deasupra capului. Hrana celor găzduiți acolo depinde de ajutoarele venite din partea binevoitorilor. De aceea, orice sprijin e bine venit!

Obiectivul pentru anul 2022 este realizarea așezământului Sfântul Efrem cel Nou de la Oneaga, județul Botoșani și finalizarea lucrărilor de la Casa Nicolae

Cei care doresc să se implice în ajutorarea cazurilor sau proiectelor pentru care Vlad Plăcintă caută soluții prin asociația „Salvează o inimă”, o pot face accesând site-ul: www.salveazaoinima.ro sau în următoarele conturi:

Asociatia “SALVEAZA O INIMA” Cod de inregistrare fiscala: 31015982

Cont (IBAN) bancar:

Cont RON: RO05BTRL00701205W82870XX

Cont Euro: RO28BTRLEURCRT00W8287001

CONT USD: RO68BTRLUSDCRT00W8287001

COD SWIFT: BTRLRO22

COD BIC: BTRL

Banca Transilvania Botoșani

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Tu ce părere ai?
Lasă un comentariu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.