Cosmin Cernica

Cosmin Cernica are 25 de ani, propria firmă de PR la Londra și 80.000 de followers pe Instagram. Care este secretul?

 

Aproape că nu mai pot scoate un cuvânt despre vreun secret, ceva, deoarece Cosmin mă informează scurt și la obiect „Tocmai ce am depășit 80.000 și asta mă bucură!”, chiar dacă nu îi place neapărat să pună accentul pe cifre.

Și-a început contul de Instagram pur și simplu ca pe un hobby: îi plăcea să posteze imagini din viata de zi cu zi și din vacanțele lui. Un fel de jurnal foto, care acum s-a transformat într-un business în care conținutul de calitate primează, iar colaborările cu diferite branduri sunt atent selecționate.

Cosmin Cernica s-a născut în România desigur, iar acum se află în UK. Îl întreb cum explică succesul unui tânăr român pe meleaguri britanice și, în fond și la urma urmei, ce caută aici, în UK?

 

Cosmin Cernica, pe ruta Birmingham – Dubai – Londra

A plecat imediat după terminarea liceului pentru a studia PR, Marketing și Publicitate la Universitatea din Birmingham. Când a ajuns la Birmingham a realizat că engleza pe care o învățase el la British Council și la școală nu l-a ajutat.

Limba era foarte diferită de ce știa el. În primele luni a avut reale dificultăți în a se înțelege cu oamenii. Studiile au fost acoperite de statul britanic, Iulia, verișoara lui, l-a ajutat cu câteva luni de chirie, iar apoi l-au susținut mama și bunica.

După vreo jumătate de an era bine. Și-a făcut prieteni și a obținut în facultate un internship la National Express (o companie privată de transport). La început răspundea pe twitter oamenilor nemulțumiți de serviciile companiei!

Nu i-a plăcut orașul Birmingham și „a luat” prima ofertă deschisă la National Express, la divizia internațională, în Dubai-Bahrain, unde urma să deschidă o rețea de transport. Dubai suna bine…

Mai târziu avea să realizeze pentru National Express design pentru materiale promoționale, să organizeze un eveniment la care au venit foarte mulți oameni. Lucru care l-a propulsat apoi pe partea de eveniment.

Experiența din Dubai i-a ajuns, după cum spune: invitații la evenimente, i-a crescut popularitatea pe rețelele sociale, iat blogul lui inițiat încă din studenție a început să fie productiv.

Cosmin Cernica

În 2013, Huffington Post publicase un interviu cu el, intitulat „Student Blog Of The Week: Birmingham City University Student Cosmin Cernica’s Blog on ‘The Finer Things In Life’”. La una dintre întrebări – „Ce te face diferit de restul?”, Cosmin a răspuns: „Chiar dacă sunt student și toți cei care contribuie pe blogul meu sunt și elevi, spre deosebire de cele mai multe bloguri studențești am decis să îmi concentrez atenția asupra aspectelor rafinate ale vieții orașului. Pe de altă parte, cred în faptul că blogul meu oferă diversitate și informații relevante pentru cei care se bucură de viață la maxim!”.

După „faza Dubai” (la care nu a renunțat, păstrându-și legăturile și contactele) a revenit la Londra și a început să lucreze pentru o companie de cosmetice de lux. A făcut pentru ei PR, social media, VIP client relations, a lucrat cu multe personalități din UK etc. De aici și până la cei peste 80.000 de followers nu a mai fost decât un pas. Acum, blogul lui reprezintă o afacere.

 

România e mereu cu el

Deși spune că întotdeauna a știut că viitorul lui va fi undeva în afara României, România e mereu cu el. Cosmin Cernica s-a născut în Câmpina și a plecat în Anglia pe când avea 18 ani.

Inițial a vrut să meargă la o universitate din Elveția, la care să studieze management hotelier. Tatăl lui vitreg are o casă, la Zurich, iar când era mai mic Cosmin își petrecea vacanțele acolo și îl fascina locul. Dar s-a răzgândit în ultima clipă. Și crede că a fost cea mai bună decizie, pentru că și-a dat seama în primele luni că iubește PR-ul și tot ce ține de social media și digital marketing.

Mama lui a realizat că el vrea sa plece din țară chiar a doua zi după Bacalaureat. Nu prea a fost de acord, iar singura care l-a sprijinit a fost bunica.

Când vorbește despre România, nu ar putea izola o singură amintire legată de țara lui de baștină:

Toate amintirile legate de copilărie și adolescență sunt legate nemijlocit și de țară. Nu aș putea să îmi amintesc lucruri legate de viața mea de acum 10, 15 sau 20 de ani fără să mă gândesc la România. Am în minte ritualuri schematice, mirosuri, melodii și momente idealizate care reprezintă fiecare vârstă, fiecare an trăit acolo. Îmi amintesc cu căldură și nostalgie plimbările pe care le făceam cu prietena mea, străbătând orașul mic – Câmpina de la un colț la altul. Puneam lumea la cale la o limonadă, sau în convesații interminabile la telefon. Îmi amintesc că timpul era de partea noastră atunci, deși spuneam tot timpul că suntem ocupați. Acum că ne vedem mai rar, când ne sincronizăm un gol în agendele încărcate, cuvântul „ocupat” a căpătat cu totul altă semnificație. Și îmi amintesc cu drag de vremurile de atunci.

Sunt curioasă dacă se consideră un millenial – că tot e la modă. El consideră însă că termenul e folosit foarte des în UK ca o generalizare și un stereotip al unui grup care este în realitate eterogen și divers. Mai divers poate decât generațiile de dinainte. La fel este si ideea de succes, sau drumul parcurs pentru a-l atinge:

Este un lucru personal și subiectiv, iar semnificația lui se schimbă în funcție de persoana întrebată. Pot spune doar că acum mă consider împlinit. Și am lucrat mult la mine ca să ajung în punctul asta. Sunt mulțumit de lucrurile pe care le-am realizat până acum și mă bucur de ele alături de oameni dragi, într-un mediu cu care rezonez.

 

Online-ul, un mediu foarte volatil

Un român cu impact pe social medial în străinătate nu e ceva ce întâlnești în fiecare zi. Mai ales că, pentru a fi influencer cum e el (deși știu că nu îi place termenul și poate îmi explică de ce), trebuie să aibă grijă să se mențină constant în top. A avut o rețeta pentru așa ceva? E atât de…cuceritor conținutul lui online?

Este interesant faptul – și am mai auzit acest lucru de multe ori – că oamenii cred că nu există foarte mulți români cu impact în online în străinătate. Este total greșit. Eu personal în Londra cunosc mai mult de 10 bloggeri de succes cu peste 100.000 de followers (chiar peste 400.000 cum este cazul Doinei Ciobanu), care din păcate nu sunt cunoscuți în România, sau nu se vorbește despre ei foarte des. Online-ul este un mediu foarte volatil, în care lucrurile se mișcă chiar cu viteza luminii. Nu cred în rețete și scurtături. Cred în muncă, străduință și creativitate.

Într-adevăr, trebuie să aibă grijă să se updateze aproape instant cu noile trenduri, inovatii, aplicații, pentru a putea crea acel conținut de calitate care să îi facă pe oameni să vrea să îl urmărească în continuare. Uneori presiunea este destul de mare, dar atunci când o faci cu pasiune, totul pare mai ușor.

De curând, împreună cu brandul românesc Wagner Arte Frumoase, Cosmin Cernica a lansat la București o colecție de butoni din porțelan – ENVOL. Cum s-a ajuns la o asemenea idee și ce se va întâmpla mai departe cu această colecție – care „merge” în Anglia și în Dubai (am înțeles că lansarea va culmina, în Dubai, printr-un eveniment exclusiv în prezenţa elitelor din Orientul Mijlociu) îmi specifică chiar el.

Colecția de butoni este cel mai de preț proiect la care am lucrat până acum. Este prima linie de produse asupra căreia mi-am pus amprenta și mă bucur că debutul s-a produs în colaborare cu un brand românesc – și anume Wagner Arte, de care mă leagă o prietenie de peste 4 ani. Este o colecție cosmopolită – dacă pot spune așa, pentru că ideile care au stat la baza designului s-au născut în urma călătoriilor mele în Orientul Mijlociu, cu tente londoneze bineînțeles.

 

Cosmin Cernica, un om liber

În momentul de față, trei retaileri din Anglia și-au arătat interesul în a vinde butonii din colectia ENVOL în magazinele lor, deci cel mai probabil vor fi pe rafturi foarte curând. În Dubai totul se produce la nivel de online în momentul de față, urmând ca evenimentul de lansare să se producă în luna septembrie. Și da, evenimentul din Dubai va fi exclusiv.

Am înțeles: societate fină, branduri (inclusiv lobby pe cele românești), “influencerism” etc., dar cât de liber se simte? Se simte mai liber decât dacă ar fi făcut ceea ce face acum nu în Anglia, ci în România?

Mă simt un om liber. Liber să spun ‘da’ sau ‘nu’, liber să aleg ce doresc, să merg unde vreau, să iubesc așa cum simt. A alege să fii liber este o artă. Arta de a învăța să spui ‘da’ și ‘mulțumesc’ vieții și tuturor lecțiilor pe care aceasta ți le oferă chiar și atunci când te simți cel mai vulnerabil sau doborât. Și cred că Anglia m-a învățat cumva cum să aleg libertatea prin stilul de viață emancipat și lipsit de prejudecăți.

Processed with VSCO with a4 preset

Sfatul lui pentru românii care doresc să se lanseze, ori să își continue drumul pe social media este să învețe în permanență lucrurile care îi pasionează cu adevărat. Fiindcă nimic nu e mai frumos decât să trăiești din pasiunea ta.

Nu știu de ce mi se pare cam absurd să întreb un tip de 25 de ani cum se vede în viitor. Îl întreb însă și răspunde: „Mă văd devenind cel mai bun eu!”.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Tu ce părere ai?
Lasă un comentariu!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *